[Gelistirici] Paket isimlerinin 1.1'den önce sonlandırılması

Eray Ozkural eray at pardus.org.tr
2 Haz 2006 Cum 14:45:49 EEST

Furkan Duman wrote On 02-06-2006 08:07:

> Evet DB'de de doktora yapmıştın hatırladım. Ancak bu sana birisinin
> önerisine gereksiz deme hakkını getirmiyor maalesef.
>
> Bizler gönüllü! geliştiriciyiz. Bunu unutma lütfen

Gereksiz olduğunu düşündüm ve bunu söyledim. Gereksiz dememin sebebi,
bence bu öneri yapılmasa fazla birşey kaybetmezdik bunun sebebi de
kullandığımız "program" sözcüğüyle aynı anlamı içeriyor ve aynı
terminolojik hata yineleniyor. Sadece aynı hatayı daha Türkçe olarak
yapıyoruz.

Bence yanlış seyleri ilişkilendiriyorsunuz. Özellikle Ekin'in sert
çıkmasını talihsizlik olarak görüyorum, ve onun yaptığı yanlış duygu
yüklemesinin doğru olduğunu varsayarak yazdığınız posta onun hatasını
pekiştiriyor. Her öneriyi kabul etmek zorunda da değilim farketmez
gönüllü ya da gönülsüz olması. Gerçekten önemliyse tartışırız nesnel
biçimde karar veririz en iyi alternatif nedir diye.

Söz verdiğim gibi wikipedia sayfasina bakalım. Wikipedia'ya daha önce
bakmıştım ve iç çelişki içerisinde olduğunu gördüğüm için yazılım
sözcüğünün tam doğru olmadığını düşünmüştüm:
http://en.wikipedia.org/wiki/Computer_software

===========================
In computer science and software engineering, computer software is all
information processed by computer systems, programs and data.
Software has historically been considered an intermediary between
electronic hardware and data, which later the hardware processes
according to the sequence of instructions defined by the software.
software may be considered an interface between hardware, data, and/or
(other) software.
Practical computer systems divide software into three major classes:
system software, programming software and application software, although
the distinction is somewhat arbitrary, and often blurred.
===========================

Genel edindiğim izlenim bu makaleden software deyince akla "program"
geldiğidir.

Veri ve belge paketlerini özellikle yazılım olarak nitelendirmek doğru
gözükmüyor, linux dağıtımı  çerçevesinde.

Bunun yaninda, "ekle ve kaldır" eksik, pisi'nin en önemli görevi sanırım
"güncelleme" ya da "yükseltme" hangisi ise.

Bu arada Bilkent'te doktorami daha bitirmedim, DB ile ilgisi olan data
mining konusunda doktora calismalarima devam ediyorum.  Ama eğer demek
istediğiniz senin teknik döküman yazımı konusundaki bilgin ya da
tecrüben önemsiz, buna da katılmıyorum, programların metinlerinde bu
kurallara uymakta büyük fayda olduğunu düşünüyorum.

Tabii söylemek gereksiz paketlerin büyük bölümü program gerçekten diğer
tür şeyler olsa bile azınlıkta olacaktır. Ama kesinlikle yazılım olmayan
paketler linux dağıtımlarının bir parçası olmuştur, o yüzden kavramsal
kargaşa yaratıldığını düşünüyorum.

Doğrusu bu işin bence "Paket kur, güncelle, kaldır" gibi bir başlık ve
de altta "Yazılım, belge ve veri paketleri " vs. gibi bir açıklama yer
alması gibi bana gözüküyor. Ayrıca kullanıcılar bu paket denilen şeyin
ne olduğunu anlamak zorunda işin biryerinde. Paket kavramını da
anlamaları çok zor değil herhalde bir installer kullanmışlardır
windowsda ya da macde. Bu yüzden kolayca öğrenebilecekleri birşey
olduğunu düşünüyorum, ve doğru terimin kullanılmasının yukarıda
anlattığım diğer sebepler de hesaba katıldığında iyi bir seçim olacağını
yineliyorum.

Öperim,

--
Eray