[Gelistirici] DBUS API/ABI Bozma İsteği

Doruk Fisek dfisek at fisek.com.tr
4 Tem 2006 Sal 09:06:47 EEST

Merhaba,

Sat, 1 Jul 2006 01:41:44 +0300, "S.Çağlar Onur" <caglar at pardus.org.tr> :

> Buna katılmıyorum, kararlı sürüm çıkartma konusunda bir eksiğimiz
> olduğunu düşünmüyorum 1.0 oldukça kararlıydı bence. 1.1 daha da
> kararlı olacak.
Benim kastettigim cikan kararli surumun "kararliligi" degil. Cikanin
problemi yok, cikamayanlarin var :)

1.1 normalde 1.0'in uzerine sadece hata duzeltmeleri ve guncellemeler
olmaliydi. Surekli yeni teknolojileri entegre etmekten, insanlarin
kullanabilecegi halde bir butun dagitim sunamiyoruz. Daha once dile
getirilen release often, release early politikasi yalan oldu.

Cikacak surum 1.1 diil 2.0 olacak resmen. Aradaki 1.1, 1.2 gibi
asamalari atladik. 6 ay oldu 1.0 cikali, 1.1 cikana kadar 1-2 ay daha
gececek (araya tatil de girdiginden).

Sorunun bence iki tarafi var. Teknik tarafi (asagida yazdiklarin) ve
kafa olarak stable/devel branch'lerini ayri goturememe ya da devel'den
stable surum cikartamama. Su anda ikisi icice gectiginden, sorun salt
teknik problem mi, yoksa gelistiriciler olarak bizde de bir problem mi
var onu goremiyoruz diye dusunuyorum.

Son paragrafta yazdiginin aksine, disaridan baktigimda bence
gelistiriciler olarak biraz kendimize de ceki duzen vermemiz gerekecek.
O nedenle dile getirdim. Ama sorun yok, sorun tamamen teknik
diyorsaniz, oyledir. Ben kuyuya bir tas atmis olayin, orada kalsin.

> Sürümü sürdürme konusundaki eleştirini ise "1.0 çıkalı 5.ay doluyor
> son 3 aydır da güncelleme yok, bugzillada çözdük diyorsunuz ama
> kullanıcıya yansımıyor" demeye çalıştığını farzederek
Evet, dombili det iz it.

> Fakat 1.1. sonrası hatta şu an bile sürümü sürdürmek konusunda
> (-devel derlenmesi ve paketlerin güncel tutulmasından) bir sorun
> olduğunu düşünmüyor ve masaya yatırılması gereken konular listesinde
> sokmaya bile gerek yok diyorum :P

                   Doruk

Ankara : 0.312.3857026  /  Istanbul : 0.216.4284693