[Gelistirici] Pardus Kişiliği / Masaüstü iyileştirmeleri

Gürer Özen gurer at uludag.org.tr
28 Oca 2006 Cmt 23:33:06 EET

Cumartesi 28 Ocak 2006 21:40 tarihinde, umut şunları yazmıştı:

> Arkadaslar "su olsun, bu olmasin" diye tartisma yapmamizin hickimseye
> faydasi yok kanimca... Her kafadan bireysel "zevk" cikiyor o durumda...

Evet, önerilerin çoğu tamamen kişisel tercihler ve konuyu dağıtıyor. Mesela
apletler konusunda yapmamız gereken oraya ne ekleneceğine karar vermek değil.
Apletlerin görsel olarak belirgin olmasını, kullanıcının onların ne iş
yaptığını ve oraya kendisinin de bir şeyler ekleyebileceğini anlayabilmesini
sağlamak. Mesela aplet alanına tıklanabilir bir + işareti konabilir, ne
bileyim.

Şu iki ilkenin yol gösterici olacağını düşünüyorum:

1. Ekrandaki öğelerin işlevleri kolayca keşfedilebilmeli. Daha önce pardus
kullanmamış birisi bir öğeye baktığında bunun ne işi yaradığını kılavuza
bakmadan yada denemeler yapmadan tahmin edebilmeli.

2. Öğeler mümkün olduğunca az yer kaplamalı, kullanıcı programını açıp
çalışmasını yapmaya başladığında sağdan soldan çalışma alanı kuşatılmış gibi
hissetmemeli. Bununla birlikte kolay ulaşılabilir ve belirgin olmalılar.

> Mesela kac kisi saatin ekranin sag altinda yeralmasinin nedenini
> dusundu?... Acaba gercekten en anlamli, en dogru yer orasi mi? Yoksa bu
> iste tek dogru yok mu? Yoksa saat mi gereksiz? vs vs...

Saatin en büyük sorunu fazla işlev yüklü olması bence. Sol tuşla basarsan
takvim çıkıyor, sağ tuşla basarsan ayarlar çıkıyor, üstünde beklersen diğer
ülke saatleri çıkıyor, daha da bişiler var çift tuş falan.  Bunları kolayca
tahmin etmek zor, çünkü tıklanacak bir şeye benzemiyor.

Saatin menüsündeki seçenekler de çok kafa karıştırıcı bir dille yazılmış.
Saati ve günü ayarla, Saat ve günün biçimi, Saati yapılandır, bunların
hangisi ne yapar karıştırıyorum bazen.