[Gelistirici] Pardus Kişiliği / Masaüstü iyileştirmeleri

A. Murat Eren meren at uludag.org.tr
28 Oca 2006 Cmt 03:13:02 EET

 Merhabalar,

 Madem Baris derlemis ben de hemen kendi fikirlerimi seediyim.

On Saturday 28 January 2006 02:29, Barış Metin wrote:
> - Araç çubukları sadeleştirilebilir (Barış)

 +1

> - Birden fazla öntanımlı masaüstü tipi olabilir. Windows benzeri,
> yenilikçi, minimalist, gibi... Açılışta kullanıcıya sorulur... (Doruk)

 Pardus'un bir masaüstü kimliği olması için ön tanımlı masaüstünün seçime
bağlı olmayan, Pardus'a münhasır ve onu ifade eden bir masaüstü olması
gerektiğini düşünüyorum.

> - Pardus'a özel bir ses teması. (Furkan)

 Kaliteli olduğu sürece ve ön tanımlı olarak sadece açılış, hata, bilgi
mesajları ve IM mesaj geldi bilgisi dışında sessiz olacağı sürece bu öneriyi
destekliyorum.

> - Kicker (panel) şeffaf olsun. Ekranın altının tümünü kaplamak yerine
> %80'nini kaplasın. (Ekin)

 Kicker'ın şeffaf olması harika bir etki bırakıyor bence. %100'den küçük
olması da çok tatlı duruyor bence. Bunu da destekliyorum sanırım (fakat
fikirleri takip edeceğim, her an yan çizebilrim).

> - Klipper, mixer, knotes, kweather ön tanımlı olarak çalıştırılsın (Ekin)

 +1.

> - Taskbar v2, kpager2 gibi oyuncaklı eklentiler gelsin... (Ekin)

 Pek güzel olur bence de.

> - Başlangıç menüsü düzenlenerek isimler sadeleştirilsin. (Ekin)

 Daha ne kadar sadeleştirilebilir bilemiyorum :)

> - Masaüstündeki Home, System gibi ikonlar kalksın. (Ekin)

 Sonuna kadar karşıyım. "Enlightenment'a geçilsin" fikrine daha sıcak
bakarım :) (biri önerse ya hakkaten?)

> - Windows'un Başlat menüsü ve taskbar'ı gibi bir panelimiz olmasın (Ekin)

 Aslında benimde çok hoşuma giden bir fikir bu. Hatta taskbar tek başına
yukarda olsun ince bir şekilde, kicker üzerinde de sadece sistem çekmecesi ve
çok kullanılan uygulamalarla beraber sanal masaüstlerine erişim alanı olsun..

 Daha çok şey yazarım gibime gelmişti, ama bu kadarmış şimdilik..

 Selamlar..
--

 A. Murat Eren
 meren at uludag.org.tr
 http://cekirdek.uludag.org.tr/~meren/
 0x527D7293,
 7BCD A5A1 8101 0F6D 84A4  BD11 FE46 2B92 527D 7293

--
 Gnome seems to be developed by interface nazis,
 where consistently the excuse for not doing