[Gelistirici] Sizce, eksiklikler?

Barış Metin baris at uludag.org.tr
28 Oca 2006 Cmt 02:19:24 EET

Merhaba,

Cuma 27 Ocak 2006 11:31 tarihinde, Ekin Meroglu şunları yazmıştı:
> ** Oncelikle, kicker ve kde destop'inin cagdas, yenilikci ozelliklerini
> kullanalim, kullanicinin da gozune sokalim :
>
> - kicker seffaf olsun, ekranin altinin tumunu degil atiyorum %80'ini
> kaplasin, ise yarayacak, insanlara kolaylik saglayacak apletler hazir

Buna emin değilim.

> gelsin : klipper - hayatim klippersiz cok yavan oluyor,

Katılıyorum.

> mixer - herkesin bir gun isine yarar
> Knotes - bu biraz kisisel bir tercih, ama neden olmasin
> kweather - bunu yerine karamba liquid weather derseniz hayir demem mesala..
> (simdi farkettim, kurulumun hicbir yerinde 'kardes siz dunyanin neresinde
> yasiyorsunuz diye sormuyoruz, bir gun sorarsak sehir de soralim, kweather
> acildiginda kisisnin sehrindeki hava durumunu gostersin ilk acilista.. )
> saat - en azindan fontunu degistirelim.

Emin değilim.

> Dizustu makinelerde klaptop / kpowersave - insanlara guven veriyor, cpufreq
> icin kullanisli bir arayuz.
>
> Hatta taskbar v2, kpager2 gibi oyuncakli eklentiler getirelim, ama bu dumda
> makine performasi saglam etkilenebiliyor, belki secimlik olabilir bu tip
> makineyi duvardan duvara varan eye-candy'ler.

Olabilir, fakat getiri/götürü oranına bakmak lazım. kpager2 eskiden epey
kaynak harcıyordu.

> Kısaca, windowsun genis bir start tusu ve gri bir taskbar'i var diye bizim
> de olmasin.

Bu konudaki öneriyi merak ediyorum aslında. KMenu düğmesi yerine ne olabilir
peki? Taskbar/tasklist yerine ne olabilir? Burada ufak değişiklikler ile
iyileştirme yapılabilir mi?

> - Sabah okudum, doruk birkac secenek olsun demis, olabilir, ama
> ontanimli olan (kullanicinin onune ilk secenek olacak gelecek olan) mutlaka
> yenilikci, pardus'a ozgun olmali.

Katılıyorum.

> ** Ben her zaman 'skip' tusunun yilmaz bir destekleyicisi oldugumdan kac
> kisi izler bilemiyorum, ama acilista :
>
> virtual desktop budur, bu ise yarar,
> klipper'la son 10 copy-paste isleminize soyle ulasirsiniz,
> usb diskinize / diger disklerinize soyle soyle kolayca ulasabilirsiniz vs
>
> konularinda ufak animasyonlar ise yarayabilir.

Katılıyorum.

--
Barış Metin