[Gelistirici] Sizce, eksiklikler?

S.Çağlar Onur caglar at uludag.org.tr
28 Oca 2006 Cmt 00:12:11 EET

Cumartesi 28 Ocak 2006 00:03 tarihinde, S.Çağlar Onur şunları yazmıştı:
> Cuma 27 Ocak 2006 22:41 tarihinde, Ekin Meroglu şunları yazmıştı:

> işte şimdi çok eğlendim :)

Masaüstü şekil değişiklikleri ile ilgili firiklerim şöyle, bir kısmınız daha
önce okudu bunu zaten :)

Bizim tek yapmamız gerekenin masaüstünün kullanıcının istediği gibi
özelleştirilebileceğini göstermek, belki bir iki tema hazırlamak, karamba v.s
temaları doldurmak, olabildiğince eye-candy tema/renk v.s koymak, ikon ve
imleç setleri, sesler koymak ve yanlarında bir iki hareketli/sesli (flash
olur, mpeg olur v.s) tutorial ile nasıl olacağını göstermek olabilir.

Ama burada bulunan 15 tane adam ortak bir zevkte/şekilde buluşsa bile bu
bana/haminneye/ali abiye/arzu teyzeye uymayabilir.

Atıyorum kicker'ın %80 olması bana batıyor, ne geçiyor böyle yapınca elime
arada kalan boşlukta penceremi açıyorum hayır ama taskbar'ım daralıyor ve
açık 10 uygulamayı göreceğime 8 tane görüyorum ve gruplanmaya başlıyorlar,
tray'i dolduramıyorum v.s.

Bu göze hoş gelebilir (hangi göze bu 1. soru), kullanımı arttırabilir (hangi
kullanımı 2.soru), fark yaratabilir (fark istiyor muyum 3. soru) ama bence
halen "her yiğidin bir yoğurt yeme stili" vardır lafı geçerli.

Bana en mantıklı gelen öneri Doruk'un önerisi yani birkaç farklı şekli kaptan
ile ilk açılışta kullanıcıya sunmak ve tercihi ona bırakmak.

Neler eksik serisine girmeden konunun kaydığı ne kadar özelleştirebiliriz
sorusuna benim yanıtım "hiç", buna biz değil kullanıcı karar versin diye
düşünüyorum ve çalışan cd'den beri sade/temiz/anlaşılır KDE masaüstü ilk
görünümünden bir nebze uzaklaşmak istemiyorum.

My 2 YKR
--
S.Çağlar Onur <caglar at uludag.org.tr>
http://cekirdek.uludag.org.tr/~caglar/