[Gelistirici] Sizce, eksiklikler?

Görkem Çetin gorkem at uludag.org.tr
27 Oca 2006 Cum 21:20:26 EET

umut wrote On 27-01-2006 21:07:
> Ergonomi eger bilimse (ki degildir, istatiktiktir sadece) bilimsel
> olarak "kolaylik" ve "zorluktan" bahsedilir... Ama boyle 3-5 pixel
> hesabiyla da ergonomi yapilmaz ki... Bu mantikla yola cikarsak,
> sistemde ilk actigim programin paneldeki kisayoluna ulasmam ikinci
> actigim programdan daha "zor" mu olacak yani?... "Hadi canim, daha
> neler" diyorum... "Her incik cincik konuya da iliskin makale varmis"
> diyorum ayrica...
Merhaba

Ergonomi bilim olmasaydı, bu konu ile ilgili ne
bilimsel makaleler çıkardı, ne de hakemli dergiler.
Türkiye'de ergonomi'nin uzunca bir süredir kongresi
var, ve bu kongrede insanlar 3-5 pikselin hesabını yapıyor.

Bazı üniversitelerde "Ergonomi Bilim Dalı" bile mevcut. ;-)
Ergonomiye "bilim değildir, istatistiktir" dediğini
hocalar duymasın.

Ayrıca 3-5 piksel hesabını beğenmediğin bir yerde
Apple'cılar bir pikselin bile hesabını yapıyor. Düğmelerin
arasında ne kadar boşluk kalması gerektiği ergonomi
konusu, ve hepsi standartlar dahilinde tanımlanmış
durumda:

http://developer.apple.com/documentation/mac/HIGuidelines/HIGuidelines-2.html

Ama her ıncık - cıncık konuya ilişkin makale olduğu
konusunda seninle %100 hemfikirim ;-)

İyi çalışmalar
Görkem