[Gelistirici] Sizce, eksiklikler?

Ekin Meroglu ekin at fisek.com.tr
27 Oca 2006 Cum 11:31:42 EET

Merhaba;

On Thursday 26 January 2006 22:27, Görkem Çetin wrote:
> Merhaba
>
> Küçük bir tartışma (tartışma dediysek, boğazlamadan)
> başlatayım diyorum.
>
> Sizce,
>
> 1. Pardus'un masaüstünde daha kullanışlı hale gelmesi
> için neler yapmak gerekir? (yanıtlar için bir sınırlama
> yok. Rengini değiştirin, GNOME'a geçin, ya da X programını
> kurun hepsi bir yanıt)

** Oncelikle, kicker ve kde destop'inin cagdas, yenilikci ozelliklerini
kullanalim, kullanicinin da gozune sokalim :

- kicker seffaf olsun, ekranin altinin tumunu degil atiyorum %80'ini kaplasin,
ise yarayacak, insanlara kolaylik saglayacak apletler hazir gelsin :
klipper - hayatim klippersiz cok yavan oluyor,
mixer - herkesin bir gun isine yarar
Knotes - bu biraz kisisel bir tercih, ama neden olmasin
kweather - bunu yerine karamba liquid weather derseniz hayir demem mesala..
(simdi farkettim, kurulumun hicbir yerinde 'kardes siz dunyanin neresinde
yasiyorsunuz diye sormuyoruz, bir gun sorarsak sehir de soralim, kweather
acildiginda kisisnin sehrindeki hava durumunu gostersin ilk acilista.. )
saat - en azindan fontunu degistirelim.
Dizustu makinelerde klaptop / kpowersave - insanlara guven veriyor, cpufreq
icin kullanisli bir arayuz.

Hatta taskbar v2, kpager2 gibi oyuncakli eklentiler getirelim, ama bu dumda
makine performasi saglam etkilenebiliyor, belki secimlik olabilir bu tip
makineyi duvardan duvara varan eye-candy'ler.

Kısaca, windowsun genis bir start tusu ve gri bir taskbar'i var diye bizim de
olmasin. - Sabah okudum, doruk birkac secenek olsun demis, olabilir, ama
ontanimli olan (kullanicinin onune ilk secenek olacak gelecek olan) mutlaka
yenilikci, pardus'a ozgun olmali.

** Baslangic menusu elden gecmeli, mumkunse o upuzun isimlere bir hal caresi
bulunmali :)

** Gercekten desktop'ta home, sistem gibi ikonlara ihtiyacimiz var mi ?
Bunlari da agac seklinde kicker'a ekleyelim.

** Ben her zaman 'skip' tusunun yilmaz bir destekleyicisi oldugumdan kac kisi
izler bilemiyorum, ama acilista :

virtual desktop budur, bu ise yarar,
klipper'la son 10 copy-paste isleminize soyle ulasirsiniz,
usb diskinize / diger disklerinize soyle soyle kolayca ulasabilirsiniz vs

konularinda ufak animasyonlar ise yarayabilir.

** Fontlar konusu karisik, ozellikle Firefox cok gozonunde oldugunda saglam
gol atti bize fontlar ve web sayfalarinin gosterimi konusunda. KDE fontlari
da elden gecmek istiyor - Tullina simge setinden Tulliana Temasina dogru
gecis gerekli belki..

** Ikonlara laf edenlere hazirlayacak laf bulamiyorum, susuyorum. Sari
progress bar'in guven vermedigi, ciddi olmadigi konusunda ise nutkum tutuldu,
sadece "?" diyebiliyorum...

> 2. Şu anki (pardus-devel ya da 1.0) mevcut durumu ile
> en önemli 3 eksik sizce nedir?

-- Kurulum : ilk network ayarlari kurulumda yapilabilir gibi bir fikrim var,
ama tartismak lazim ne getirir ne goturur. Diger isletim sistemlerinin
taninmasinda sorunlar var, cok kisinin sikayeti oldu. Oldukca toparlanmasina
karsin bolumleme ile ilgili birkac bulanik nokta var. Yukarida kweather
yazarken aklima geldi, Timezone/ulke/sehir secmiyoruz, makinenin saatini
kullaniciya gosterip kontrol etmiyoruz kurulumda (en son pardus kurdugum
makine kendini birkac gun 2003'te sanmis da..) Tabii dengeyi tutturmak lazim,
ona katiliyorum : '3 klikle kurulan linux' da ayri (ve cok guzel) birsey. :-)

-- Donanim - yazilim ayarlari ile ilgili arayuzler : X cozunurluk basta olmak
uzere ozel yapilandirma ve servis gerektiren (softmodemler, wifi kartlari ilk
aklima gelenler.) donanim ayarlari icin tasma modulleri.
'Kulaniciya konsol actirmayalim' diyorsak, yapmamiz  gereken konsol yerine
kdesu ile kate/kwrite calistirmak degil, bu sadece gecici bir cozum oluyor...
(Bu arada, herhangi bir 1.0 icin cok iyi bir yerde bence arayuzler, bundan
sonrasi icin konusuyorum.)
NetKga, UsersKga, PisiKga arayuzlerinde tutarlilik sorunlari var - zaman zaman
kafa karistirici olabiliyor, ama biri 1.0.2, biri 1.0.1, su anda islerini
yapmalari daha onemli. 1.0.4'te bakariz :)

-- Donanim testleri : printer, scanner, camera gibi her tayvanlinin kafasina
gore yeni model urettigi donanim piyasasinda saglam testlere ihtiyac var..
Cekirdek ekibin hem boyle bir cihaz yelpazesine ulasmasi zor, hem de buna
zaman ayirmalari anlamsiz, ama ayri bir ekip (gonullu, yari gonullu :) )
yogun testlere ihtiyac var.

Ozel ozen isteyen donanimlar, paketi yapilsa/kernele destegi konulsa/teorik
olarak mukemmel calisacaklari garanti dahi olsa, donanimi aktif olarak
kullananan bir gelistirici/katkici/kullanici gerekli testleri yapmadan
'calisiyor' diye dusunulmemeli.. Tabii arada bir de donanim uyumluluk listesi
konusu var, ama yeri bu mesaj degil.

-- Acilis sureleri gercekten uzun, ama bu konuda gelismeler oldugunu
duydum :-)

Iyi Calismalar;
Ekin Meroğlu
ekin at fisek.com.tr
Ankara : 0.312.3857026  /  Istanbul : 0.216.4284693