[Gelistirici] Depo Kuralları v.s

S.Çağlar Onur caglar at uludag.org.tr
10 Şub 2006 Cum 18:17:25 EET

Cuma 10 Şubat 2006 17:04 tarihinde, Furkan Duman şunları yazmıştı:
> Benim aklıma takılanlar:
>
> - Depo geliştiricileri, kategori geliştiricileri kimlerdir?

Depo geliştiricileri bizleriz işte :), kategori sorumluları ise belli değil.
Kategori sorumlusunun işi paket geliştirici olmanın dışında mesela
applications.security için o kategorideki paketlerin kalitesini düzgün
tutmak, geliştiricileri yaptıkları hatalar ile ilgil uyarmak, bunların
düzeltilmesini sağlamak v.s gibi o kategorinin idaresini yapmak vs gibi
şeyler.

> - Kararlı depoya yeni bir yazılım eklenemeyecek mi veya eklenecekse
> bunun koşulları nelerdir?

Belgede yazıyor bunun cevabı, ABI/API değiştirmeyecek ve sürüm yöneticisinin
(1.0'ın sürüm yöneticisi Barış) onayı alındıktan sonra depoya yeni paket
eklenebilecek.

> "Üzerinde anlaşılmış konularda yapılan düzeltmeler/güncellemeler
> genellike izin istemeye gerek duyulmadan kabul edilir :)."
> - Üzerinde anlaşılmış konuları da yazsak mı?

Bunu daha önce yazmıştım, typo düzeltmeleri v.s gibi güvenli taglar dediğimiz
şeyler, dökümana ekleyeceğim.

> "Kararlı sürüm oluşturulacağı zaman geliştirme deposu etiketlenir
> (taglanır) ve etiketlenmiş kaynaklardan ikili PİSİ paketleri
> oluşturularak sürüm için kararlı ikili paket deposu oluşturulur."
> - Bundan önce develin ikili hale getirilmesi mümkün değil mi? İlla
> sürüm zamanını mı bekleyeceğiz?

Şu anda kararlı depodanda el yordamı ile paket oluşturduğumuz için devel 2.
sırada, build-farm'ı ayağa kaldıramadık/kaldıracak işler bir yöntem bulamadık
henüz, bu iş olduktan sonra atıyorum kararlı sürüm her committe devel deposu
ise 3günde bir 2li pakete çevrilecek hale getirilebilir tabi.

--
S.Çağlar Onur <caglar at uludag.org.tr>
http://cekirdek.uludag.org.tr/~caglar/