[Gelistirici] PATH tanımı

Görkem Çetin gorkem at uludag.org.tr
8 Şub 2006 Çar 15:46:31 EET

Ekin Meroglu wrote On 08-02-2006 15:34:

> İsmail'e FHS'yi yemek konusunda, Gorkem'e de ne kolaylasitrsak kardir fikri
> konusunda sonuna kadar katiliyorum fekat gel gor ki, biz diil kullanicinin
> path'ine /sbin'i eklemek, kullanici login oldugu anda tum bilglerin bize
> otomatik mail atilmasini saglasak da yine yapamayan kullanici yapamayacak..
> Bugzilla'da root olmayi becermis, kosoldan yakaladiklarini gondermis hata
> sahibi var, fakat lspci -vv yerine lspci -w (dublüve) yazmis :-)
> Yani demem o ki, bozmayalim onlarca yillik gelenegi, cok bir isimize
> yaramayacak - konsol actirdigimiz anda bir korku geliyor kullaniciya soldan
> [...]

Merhaba

Hata mutlaka olacak. Üç beş hata almaktansa, ne kadar azaltırsak kardır
diye bakıyorum.

Elbette bunu söylemek istemediğini farzediyorum - "zaten hata var
ve olacak" diye elimiz kolumuz bağlı beklemektense iteratif bir şekilde süre
içinde hataları en aza indirmemiz gerektiğini düşünüyorum.

Diğer türlü, "onlarca yıllık gelenek" her zaman ayağımıza dolanıyor. Faydası
olsa canım yanmayacak, ama aşağı tükürsen sakal, yukarı tükürsen bıyık!

* * *

Mesela SUSE'de yeni bir yazılım geliyor artık. Adı ex (extractor) ve şu
şekilde
kullanabiliyorsunuz:

ex dosya.tgz
ex dosya.zip
ex dosya.gz

Son kullanıcı konsoldan bir paket açacaksa bile onu kolaya yönlendirmek
gerekiyor. SUSE bu paketi öyle bir ballandırarak anlatıyor
ki sanki yeni bulunmuş, tüm sorunları çözecekmiş, konsolda dertlere
derman olacakmış :-) Halbuki ex'i kullanan adam da hata yapacak. Püf
noktası, hatalarının sayısı çok azalacak.

İyi çalışmalar
Görkem