[Gelistirici] [Fwd: [Pardus-kullanicilari] Firefoxda küçük bir sorun]

Faik Uygur faikuygur at gmail.com
7 Şub 2006 Sal 23:15:51 EET

On Sal, 07 Şub 2006, Görkem Çetin wrote:

> Merhaba

Selam,

> Firefox'un bir eklentisi, bu tür nazlı, bazen de yaramaz Flash
> eklentilerini
> tek tıklama ile ekrandan siliveriyordu. En azından hurriyet.com.tr'deki
> eklentileri "temizlese" yeter de artar bile ;-)

Bir de Flashlar yerine oynat düğmesi yerleştiren bir eklenti var. İlk
defa girilen bir sayfada Flash varsa bile sayfa bu şekilde hızlı açılıyor.
İstendiği takdirde oynat düğmesine tek tıklama ile Flash'ı çalıştırıyor.
Bu da hoş. [1]

> Biz de paketleyebiliriz sanırım. İlgilenen olursa eklentiyi bulabilirim.

Eklentilerin paketlenmesi ve açılan paketin kurulması işi de sorunlu sanki.

xpi, zip zaten, açılıyor ama yama filan yapılacaksa içerisindeki jar'ı da
açmak gerekiyor. Bunu yamalayıp, sonra jar'layıp, sonra tekrar tüm paketi
zipleyip xpi haline getirmek gerekiyor. Tabi xpi paketinin içeriği js
olduğu zaman bu anlamlı yoksa lib filan varsa zaten bu yol bir şey ifade
etmiyor, kaynak lazım. Kaynak varsada derleyip jar'layıp xpi yapmak lazım.
Bilmiyorum ben mi işi karıştırıyorum? :)

Firefox'un -install-global-extension gibi bir seçeneği var, xpi ları shell'den
kurmak için. [2] Denedim kullanmayı ama bu da garip bir şey (TM), çözemedim
nereye, ne yaptığını. Bir şeyde kurduramadım bununla.

[1] http://flashblock.mozdev.org/
[2] http://www.mozilla.org/projects/firefox/extensions/commandlineoptions.html

Saygılar,

- Faik