[Gelistirici] Kararlı depo politikası , Draft #1

Ekin Meroğlu ekin at pardus.org.tr
29 Ara 2006 Cum 11:19:49 EET

29 Ara 2006 Cum 03:12 tarihinde, S.Çağlar Onur şunları yazmıştı:
> 28 Ara 2006 Per 11:12 tarihinde, Doruk Fisek şunları yazmıştı:
>
> Kararlı depo bir platformdur, desteklediği belli bir donanım seti, belli
> bir özellik kümesi vardır, Bu kümeyi sürekli arttırmaya çalışmak platformun
> kararlığını ve bütünlüğü bozar. Her yeniliği, her güncellemeyi bu platforma
> eklemeye çalışmak yeni bir dağıtım sürümünün çıkması demektir bu sebeple
> çok gerekli olmadığı durumlarda kararlı depoda güncelleme yapmak yasaktır.
>
> maddesinin bununda kapsadığını düşünmüştüm, ama haklısın daha açık yazmak
> fayalı olacak :)

Yukarıdaki bölüm zaten "sistemin temel yapısını değiştiren, dolayısıyla
dağıtımın kararlılığını bozma ihtimali olan hiçbir paket depoya eklenemez"
diyor bence, ki en önemlisi bu. Ama yazalım daha açık..

Paket ekleme konusunda gerekenden katı davranırsak bu sefer de sırf yeni bir
paketi kullanmak için devel'e geçmeye kalkacak çok adam var.

Belki paket ekleme konusunda da bir öncelik sırası getirebiliriz :
- "kimsenin tavuğuna kışt demeyen" paketler istek halinde ve test edildikten
sonra depoya eklenebilir,
- depoda bulunan bir paketle aynı amaca yönelik ikinci bir paket  - çok uç bir
durum olmadıkça- depoya eklenemez,
- Bağımlılık ve/ya kullanışlılık açısından çok fazla ek paket getiren paketler
çok gerekli olmadıkça depoya eklenmez,
- ...
gibi.

Ama tabii buradaki genel sorun, "çok fazla ek paket", "çok uç bir durum" gibi
muğlak ifadeler, onun şu anki çözümü de maalesef ali kıran baş kesen bir
sürüm bakım takımı :-)

--
Ekin Meroğlu <ekin at pardus.org.tr>

... kubbe ve mi.. uyandık. artık üşümüyoruz. kubbeyi farkettik.
    şaşırdık. dolaşmaya başladık. ... [cevdet / nekropsi]