[Gelistirici] R ve rkward hakkında

ertugrulerata ertugrulerata at gmail.com
25 Ara 2006 Pzt 19:02:17 EET

Selam;

25 Ara 2006 Pts 18:14 tarihinde, S.Çağlar Onur şunları yazmıştı:
> 25 Ara 2006 Pts 17:18 tarihinde, ertugrulerata şunları yazmıştı:
>
> Bir uygulama başka bir uygulamayı içinde taşıyorsa buna shared denmiyor
> sanırım bilakis büyük ihtimal static linkliyor olmalı kendini. Fakat iki
> uygulama hakkında da fikrim yok, ismail ikna olmuşsan bende olurum :)
ertugrulerata at myasus lib $ pwd
/usr/lib/R/lib
ertugrulerata at myasus lib $ ls -l
toplam 3588
-rwxr-xr-x 1 root root  172304 Ara 22 13:48 libRblas.so
-rwxr-xr-x 1 root root 1266972 Ara 22 13:48 libRlapack.so
-rwxr-xr-x 1 root root 2212904 Ara 22 13:48 libR.so
ertugrulerata at myasus lib $ pisi search-file *
libRblas.so'i arıyor
R paketi içinde usr/lib/R/lib/libRblas.so dosyası var
libRlapack.so'i arıyor
R paketi içinde usr/lib/R/lib/libRlapack.so dosyası var
libR.so'i arıyor
R paketi içinde usr/lib/R/lib/libR.so dosyası var
ertugrulerata at myasus lib $
file *
libRblas.so:   ELF 32-bit LSB shared object, Intel 80386, version 1 (SYSV),
stripped
libRlapack.so: ELF 32-bit LSB shared object, Intel 80386, version 1 (SYSV),
stripped
libR.so:       ELF 32-bit LSB shared object, Intel 80386, version 1 (SYSV),
stripped

bu durumda libRblas.so dosyası hakkında ne demek lazım?

R kendine ait paketleri kendisi kurmak gibi bir işleme sahip bunları pisi
yapmak anlamsız çünkü
R CMD INSTALL R_paketadı şeklinde kurabiliyor
JGR denen bir arayüz var bu arayüz java ile yapılmış.
bu install işlemi içerisinde derleme yapıldığından jdk lazım ama JGR de
kullanmasınlar, rkward nelerine yetmiyor dersek jre ye çevirelim,efendim.