[Gelistirici] "Daha Fazla Uygulama" kayıp

Erkan Tekman tekman at pardus.org.tr
24 Ara 2006 Paz 01:26:19 EET

23 Ara 2006 Cts 11:29 tarihinde, Görkem Çetin şunları yazmıştı:

> Bu sonuca kim itiraz etti ki? Geceleyenler konuyu anlamakta gucluk
> cektiler herhalde. ;-)
>
> Yanlislikla derlenen (asagida verecegim ornekteki gibi) pek cok ikili
> dosya dagitimda bir yerde duruyor - ama menu girdileri yok, olmamali da-
> Bunun kuralini "uygulama varsa menu giridisi olmali" diye koymaya
> calisan birisi KDE'yi tanimiyor demektir. Diger bir deyisle, grafik
> ekrani olan tum uygulamalar illa da menuye girecek diye bir kurali diger
> bazi dagitimlar (ornegin Xandros) kullanmiyor, bunu biz uyduruyoruz.

Geceleyenlerin anlamamışlığını şöyle düzeltelim o zaman, KDE cehaletime verin:
Görsel arayüz kullanan bir uygulama, yine görsel arayüzden ve anlamlı ve
kullanışlı bir kavramsal modele bağlanabilecek şekilde ulaşılabilir olmalı.

Bunun gerisinde yazdıkların "ben böyle uygun gördüm, ama hepsi için
bir "açıklama"m var" demagojisini geçemiyor ne yazık ki?

Kontrol listesi çok basit:

1. Kullanıcı pisi deposundan bir görsel arayüzlü uygulama kurduğunda bu
uygulamaya yine görsel arayüzlerden ve anlamlı bir kavramsal model
çerçevesinde ulaşabiliyor mu?

2. İlk kurulumda sisteme yerleşen tüm görsel uygulamalar için ilk kontrol
maddesi sağlanıyor mu?

3. Menü ve diğer görsel ögeler kullanışlılık açısından sorun yaratmayacak
derecede sade, buna karşın 1. ve 2. kontrol maddelerini çiğnemeyecek derecede
tam mı?

Gerisini uzmanına bırakabiliriz. Ama konuda ortaya atılan görüşlere
bakılırsa "zaten bu maddelerin hepsini çekledik, sorun yok" denecek kertede
işlerin yolunda olmadığı hissine kapılıyorum...

ET