[Gelistirici] "Daha Fazla Uygulama" kayıp

Erkan Tekman tekman at pardus.org.tr
23 Ara 2006 Cmt 02:22:06 EET

23 Ara 2006 Cts 02:01 tarihinde, gorkem at pardus.org.tr şunları yazmıştı:

> Tamam, menuden silinenleri NOCOMPILE ile derletmeyiz, yukaridaki sorun da
> ortadan kalkar. Bir baska secenek; ktnef'in meraklisi coksa menuye geri
> koyar.

Eğer bir "masaüstü" dağıtımdan söz ediyorsanız ve bunu "bilişim okuryazarı"na
göre şekillendiriyorsanız bu karar noktasında Doruk'un dediğini yapmak ve
Görkem'in dediğini yapmamak durumundasınız. Masaüstü kullanıcısının temel
paradigması, uygulamalara (en azından masaüstü sınıfına giren uygulamalara)
görsel unsurlarla (=menüler, masaüstü ve sistem çekmecesi simgeleri vb)
erişmeyi gerekli kılar. Yeni bir görsel uygulama eklenince buna da görsel
unsurlarla erişmek gerekir.

Eğer siz görsel uygulamaları sadece komut satırından (Alt-F2 dahil)
erişilebilir hale getiriyorsanız bu artık bilişim okuryazarına hitap eden
masaüstü dağıtımı olmaktan çıkar. Dikkat! CD'den bahsediyorum, depodan
değil...

Sonuç, kural çok basit: Uygulama varsa menü de var, menüde yoksa uygulama da
kalkmalı. Bu kuralar uymak için ya menüyü düzelteceğiz, ya da paketleri
parçalayıp hedef kitle için gerekli olmayan, ya da "sevmediğimiz"
uygulamaları atacağız.

Amerikalılar'ın dediği gibi: Paranı ağzının dediği yere bastır...

İsterseniz bu konuda bir hata açayım ben...

Erkan