[Gelistirici] Depo

ertugrulerata ertugrulerata at gmail.com
19 Ara 2006 Sal 19:05:35 EET

selam
 hatırlatma iyi oldu
19 Ara 2006 Sal 18:14 tarihinde, S.Çağlar Onur şunları yazmıştı:

> Şu ana kadar nasıl verdiysek aynı şekilde devam edeceğiz bence, ki aslında
> bu süreci ne yazık ki düzgünde işletemedik ama şu an bunları artık işler
> kılmak için bir fırsat, daha önce depoya yeni paket eklemesi ile ilgili
> tartışmışız ve şu sonuçlara varmışız;
depo sorumlusu bileşen sorumlularına daha ulaşabilir olsam ve sorabilsek daha
iyi olmaz mı ?

> http://www.pardus.org.tr/projeler/paketler/depo/

> Geliştirme deposuna eklenen paket kaynağının paketin geliştiricisi
> tarafından denenmiş olması gerekir.
artık geliştirme deposu yok ? bu bir sorun çıkartmayacak mı?
> Derlenmeyen ve/veya kurulamayan paket
> depoya eklenmez. Geliştirme deposuna eklenen paketin kararlılığı ve
> dağıtıma uygunluğu kontrol edilir, sorunları giderilir, paket kararlı
> depoya eklenmek için hazırlanır.
bu kısmı artık playgroundda yapıyorum şahsen

> Depoya eklenen paketlerin bilinen bir güvenlik açığı olmamalıdır. Varsa,
> ilgili güvenlik açığını gideren yaması ile birlikte eklenmelidir.
>
> Sorunların giderilmesi bölümünde dikkate alınabilecek bir sorunlar listesi
> aşağıda listelenmiştir. Paket sorunları ve yazılım sorunları ve paketlenen
> yazılım sorunları iki ayrı madde ile anlatılır.
>
>     * Paket sorunları:
>           o Oluşturulan ikili paketler fazla büyük (monolitik). Birden
> fazla pakete bölünebilir mi
bölünme işi bence önemli örneğin kstars i istiyorum ama diğer kdeedu
programlarını istemiyorum. kexi işime yarayabilir ama kword ile doc
uzantılıları açamıyorum ama daha hızlı ?

> [...]
>
> Geliştirme deposuna eklenen paketin sorunları giderildikten sonra kararlı
> depoya eklenmeye hak kazanır. Fakat geliştirme deposuna eklenen tüm
> paketlerin ileride kararlı depoya ekleneceği garantisi yoktur. Kararlı
> depoya geçişe sürümün kuralları çerçevesinde sürüm yöneticisi karar verir.

> Test işlerinin, depo tutarlılığının sorumluluğu Ekin'de, büyük ihtimalle
> yakın zamanda bir binary test deposu açacağız commitlerden gelen paketler
> önce test deposuna gidecek, Ekin'in belirlediği bir politika ile olmuş
> denilen paketler gerçek depoya taşınacak. Ayrıntılar Ekin'de ama önce şu
depo az sayıda paket içeriyor?
1400 küsür nedir ki?
bölüşürüz olur biter ? dermişim

> Bu örnek için hemen karar vereyim mesela, eSVN her zaman kazanır çünkü KDE
> uygulaması :)
burada öncelik cd ile gelen temel e en yakın olansa tabii ki ama daha üstün
özellikleri olan bir uygulama ise ?
her programı çevirebilecek miyiz? çeviremediklerimiz ama elzem olanlar olamaz
mı ?