[Gelistirici] vsFTP Paketi ( kullanıcı dizinlerine herkesin erişimi , anonym yazma hakkı )

S.Çağlar Onur caglar at pardus.org.tr
10 Ara 2006 Paz 16:38:49 EET

10 Ara 2006 Paz 16:32 tarihinde, Eren Türkay şunları yazmıştı:
> Böyle düşünmek doğal, ancak yol geçen hanı gibi herkese açarak "gel burada
> beleş ftp var upload et" demiş oluyoruz..

Hangi herkese? Halen internetten bahsediyorsan bunun dağıtım sorunu olmadığını
yazdım, firewall ile kapatsın, nete açacaksa eliyle ayar değiştirsin v.s

Bizim burdaki use-case'imiz gerektiğinde aç iş bitince kapat senaryosu geri
kalanı bizi ilgilendirmiyor pardus-sunucu zamanının problemleri bunlar
pardus-masaüstünün değil.

Bu mantıkla cups/samba'da çalışmamalı öntanımlı bu durumda.

> "Abi aç ftp'yi upload edeyim" özelliği sağlıklı ve güzel bir biçimde
> sağlanabilir. User-manager ile ftp server için ayrı bir kullanıcı
> oluşturabilir, ftp grubuna dahil edebilir. ki bunu yapamayacak kadar aciz
> değil kullanıcılar?

Acizlikle alakası yok, aynı şekilde X'i de otomatik başlatmayabiliriz mesela
startkde diyebilirler konsoldan.

--
S.Çağlar Onur <caglar at pardus.org.tr>
http://cekirdek.pardus.org.tr/~caglar/