[Gelistirici] AdditionalFile - owner attribute

Faik Uygur faik at pardus.org.tr
6 Ara 2006 Çar 13:52:04 EET

06 Ara 2006 Çar 12:56 tarihinde, Doruk Fisek şunları yazmıştı:
> Wed, 6 Dec 2006 12:40:54 +0200, Faik Uygur <faik at pardus.org.tr> :
>
> Su anda pek kullanisli degil herhalde ama ileride sunucu servislerinde
> gerekebilir. Bircok sunucunun kendi kullanicilari var ve eklenen
> dosyanin spesifik olarak o kullanicinin haklarina sahip olmasi, belirli
> dosya izinlerine sahip olmasi gerekebilir; sunucu servislerinin
> bazilari dosya izinlerine de takabiliyor.

+1

> [...]
> paketin icine uid/gid olarak yazarsa, ileride diyelim ki baselayout'tan
> bu kullanicinin uid/gid'i degistirilirse (buyuk re-re-organizasyon
> procesi kapsaminda) tum paketlerin taranip o kullanicinin oldugu
> paketlerin pspec'lerinde uid/gid eslenip degistirilmesi gerekecek.
> Atlanan olursa problem olacak.
>
> Bu nadir olacak durumda, elle bunu yapmak kullanici ismi olarak
> tutmaktan daha mantikli, zaten spesifik bir kullaniciyi kullanan kac
> ayri paket olacak, dogrusu uid/gid olarak tutmak denilebilir tabii;
> gordugum pratik bir yarara pavmak basayim dedim.

Öğlen konuştuk bu işi, pspec içinde olduğu için; owner ve group olarak
isimleri ile saklamak daha uygun dedi arkadaşlar. Bu isimlerin uid/gid'leri
değişmez/yanlış olur diye konuştuk. Sorun olmayacaktır o yüzden diye
bir şey çıktı. Okunaklılık da önemli olduğu için owner-group ve isimler
ile yapmaya karar verdik.

Hatalı olduğunu düşünen, ihtimal dahilinde bir sorun gören varsa
buyrunuz. :)

Saygılar,
- Faik