[Gelistirici] Tasma'daki programlar menüde olmalı mı?

Koray Löker loker at pardus.org.tr
22 Nis 2006 Cmt 15:41:17 EEST

Merhaba,

Cumartesi 22 Nisan 2006 12:56 tarihinde, Görkem Çetin şunları yazmıştı:
> Tasma'daki bazı programlar aynı zamanda menüde de var. Bu konuya bir
> standart koyabilirsek iyi olur diye düşünüyorum. Örneğin,
Bence burada bir de şunu göz önüne alalım... Pardus'un en temel ilkelerinden
biri insan odaklı olabilmek ya... Bunun başarılabildiği ölçüde sistemle
ilgili ayar yapmaya yarayan araçlar az kullanılabilecek demektir. Dolayısıyla
kullanıcının gündelik kullanımının bir parçası olarak bakılabilecek
uygulama/seçenekler hızlıca ulaşılabilir bir yerde olmalı, sistem genelinde
yapılan ayarlar kullanıcının elinin altında olmaya ihtiyaç duymamalı...

Bu açıdan onur'un net-kga'yı da menüye alalım önerisini destekliyorum.

Bu arada bu konuda genel olarak bir şeyler yapma fikri ertelendi herhalde ama
en azından net-kga'ya bir de isim vermeli, bu haliyle ne yaptığını olabilecek
en teknik dille anlatıyor.

Bunun dışında TASMA dışında kullanım sırasında değişebilecek ayarlar hangileri
olarak baktığımda aklıma böyle değerlendirilecek başka bir de klavye haritası
ile ilgili ayarlar ve yazıcı yönetimi geldi.

* İngilizce/Türkçe klavye haritası değiştirmek gibi seçenekler bu konuda
tray'e klavye haritaları yüklenmemişse tasma dışında menüden de yapılabilmeli
mi?

* Yazıcı eklemek özellikle dizüstü bilgisayarlarda farklı yerlerde ağ yazıcısı
ekleyiver babında menüde daha ulaşılabilir kılınabilir mi?

İkisi de olmazsa olmaz değil sadece kriterlere uyduğunu düşünüyorum. Bunu da
belki şöyle yapabiliriz diye düşündüm, menüde yapılandırma / ayarlar gibi
Tasma ile kaldırdığımız bir dizin daha açar, tasma'yı da onun altına alırız,
basit/gündelik ayarlar + tüm yapılandırma merkezi şeklinde olmuş olur...

--
İyi çalışmalar,
Koray Löker      <--/ http://www.pardus.org.tr /-->