[Gelistirici] Yeni Geliştirici Kılavuzu

S.Çağlar Onur caglar at uludag.org.tr
8 Nis 2006 Cmt 00:38:19 EEST

Cumartesi 8 Nisan 2006 00:23 tarihinde, Barış Metin şunları yazmıştı:
> Yeni geliştirici belgesine eklenmek için uygun değil bu maddeler. Yalnızca
> paket geliştiricilerini kapsıyor. Depo Politikası belgesinde "Paket
> geliştiricileri için kurallar" bölümüne eklenebilir.

Nereye eklendiği çok önemli değil, uygun neresi varsa işte :P

> Yeni geliştirici belgesindeki süreç tanımının (geliştiricinin eklenmesi
> bölümünde) çok da sıkı olması gerektiğine inanmıyorum. Debian bunu çok sıkı
> denetlemeye çalışıyor fakat bence doğru değil. Katkıda bulunan insanları,
> birlikte çalıştığımız ve birlikte çalışılabilecek insanları geliştirici
> listesine almak (geliştirici olarak kabul etmek) gayet yerindedir bence.
>
> Kimi zaman sistemi serbest bırakmak daha iyi, "müdürcülük" kitapları
> okurken bu fikrimi pekiştirdim ;).

Bende aynı paralelde düşünsemde çok serbest bir sistemi faydalı bulmuyorum.
Tabiki debian gibi paranoya modunda yada Gentoo gibi sınavla falan bu süreci
yürütelim demiyorum ama merhaba "bu paket ver ordan bir svn hesabı"
yaklaşımımızın _ilerde_ yanlış olacağını düşünüyorum.

Bu hızla paket eklemeye devam eder ama aynı oranda geliştirici kazanamazsak ya
da bu kadar paketi maintain edecek bir geliştirici kadromuz olmazsa, ya yeni
paket eklemeyi bırakacağız ya da birilerinin üzerine bozuk paketleri
düzeltmek için insan üstü yük binecek.

ActionsAPI'nin nasıl kullanılacağını öğrenmek 1 saat, 4-5 pisi paketi yapmak 1
saat diye bir atmasyon hesap yaparsam bu kadar vaktini paket yapmaya
girişip "bakın ben paket yaptım" demeden önce harcamayan birilerine svn yazma
hakkı vermek, paketlerini tabiri caizse bırakıp kaçmalarını izlemek :P bence
_ilerde_ hoş olmayacaktır.

Tarif etmeye çalıştığım sürece objektif gözle bakınca aslında emek harcayanın
gene katkıcı değil onu tavisyeleri ile/paketi deneyerek/üzerinde zaman
harcayarak yönlendirmeye çalışan geliştirici olduğunu görüyorum ve bu süreci
yaşayan bir katkıcının duruma daha hazır, neye soyunduğunu bilir halde
olacağına inanıyorum.

Herhangi birine önce svn hesabı verip sonra depoya koyduğu paketler ile
uğraşmaktansa önce depoya paket koyabilecek duruma getirip sonra svn hesabı
vermeyi çok daha uygun buluyorum kendi adıma.

Saygılar
--
S.Çağlar Onur <caglar at uludag.org.tr>
http://cekirdek.uludag.org.tr/~caglar/