[web-cg] Re: [1insaat] Ruhsat

---------

From: bulent demir (febulent@hotmail.com)
Date: Thu 18 Mar 2004 - 04:08:54 EST

    Sn Zeliha hn.
    çivi çakmasını bilenin müteahhit olmayı kendinde hak ve birikmiş iş
    tecrübesi gördüğü ülkemizde karşılaştığınız sorun hiçte yabancı değil, Bunu
    kendinde hak olarak görenemi, bunu bilipte delinin ipiyle kuyuya inenemi
    kızarsınız bilemiyorum. Bu biraz eğitim eksikliği, cahillik, bir anlık
    ticari kar sevdası müşteriyede parlak geliyorki bizlerin akademik kariyerini
    bir anda sıfırlayıp tüm riskleride alarak içinde kendiside dahil
    sevdiklerinin yaşayacağınıda bile bile koca inşaattın demirinden kumundan
    çimentosundan çalsa çalsa 1 milyar kar edecek Taşarona pirim veriyor ve
    hayatını emenet ediyor. Oysaki bizim sektörde hiyeraşik yapıyı bozmadan
    ortak bir çalışma yapmak gerekir, mimara mühendise teknikere kalfaya çırağa
    taşarona ihtiyaç vardır herkes kendi işini yaparsa herşey daha güzel olur.

       Sözün kısası şudur ki Mimari planda değişiklik istemek müşterinin
    hakkıdır maliyetini zararını karşılıyorsa bu sorun olmaz, kabül edilen ve
    imzadan geçen bir projedeki değişikliği zaten belediye revizyon projeleri
    olmadan kabül etmez yapılamaz yani, müşteri yapı projesinin mimari ve
    betonarmesinin değiştirilmesi yönünde istekte bulunuyor ve bu değişikliğin
    yapılması için sizin imzanız üzerinden başka biriyle anlaşıyor ve sizi bu
    firmayla muhattap tuturuyorsa bu hem ticari ahlaksızlık hemde yapılması
    imkansızdır. Ruhsattan geçen projenin değiştirilmesinin fenni sorumlusunun
    rızası olmadan ve belediyeden revizyon onayı alınmadan yapılamaz müşteri
    azletse bile sizi deşiklik için ilk ruhsata imzası olan fenni mesulden onay
    alması gerekir. Bunun dışında Vatandaş olarak bile Uygunsuz durum tespitini
    yetkili mercilere bildirerek inşaat yapımını durdura bilirsiniz. Bu büyük
    cezalar ve geçikmeler getirirki bunu müşteride taşaronda göze alamaz.

    iyi çalışmalar, fikri vicdanı hür ve adaletli müşteriler dilerim hepinize.

> [...]
    >Add photos to your messages with MSN 8. Get 2 months FREE*.
    >http://join.msn.com/?page=features/featuredemail
    >

    >Turkiye'nin insaat konusundaki gerek icerik, gerekse uye sayisi acisindan
    >en kapsamli elektronik posta grubuna katilmak icin
    >1insaat-subscribe@yahoogroups.com adresine bos bir mail gondermeniz
    >adresine mesaj gonderebilirsiniz.
    >
    >Insaat Sektorunun Internetteki Bulusma Noktasi : Yapirehberi.net
    >http://www.yapirehberi.net
    >
    >Sadece ilgili uyemize gondereceginiz mesajlari gruptan gelen mesajlari
    >reply etmek yerine lutfen uyemizin e-mail adresine direkt olarak

    Get rid of annoying pop-up ads with the new MSN Toolbar – FREE!
    http://clk.atdmt.com/AVE/go/onm00200414ave/direct/01/