[web-cg] Re: www.linux.org.tr

---------

From: Baris Ozyurt (baris@tuxworkshop.com)
Date: Tue 13 Jan 2004 - 04:45:42 EST

    re:re:kendim :P

    Haziran 2003' de yaptigimiz site taslagi önerimin (gelen istek üzerine
    listeye tekrar gönderilmis) tamami :

    :

    (1)GNU/Linux Nedir?
    (2)Nereden Bulabilirim?
    (3)Nerelerde Kullanabilirim?
    (4)GNU/Linux Dağıtımları
                -> Dağıtım kavramı açıklaması
                -> Dağıtımlar, açıklamaları, kurulum örnekleri
    (5)Linux Kullanıcıları Derneği
                -> Açıklama
                            -> <link>www.lkd.org.tr</link>
                -> Çalışma Grupları
                            -> Seminer Çalışma Grubu
                            -> ...
    (6)Web Siteleri (Web Bağlantıları)
    (7)Sık Sorulan Sorular
                -> Açıklama
                            -> <link>sss.linux.org.tr</link>
    (8)Haberler
    (9)Makaleler
    (10)Belgeler
    (11)Etkinlikler
    (12)Uygulamalar
    (13)Resim Galerisi
                -> Açıklama
                -> Etkinlik Fotoğrafları
                -> Tux Resimleri
                -> Masaüstü Resimleri
    (14)Teknik Destek
    (15)Kullanıcı Girişi

    (1), (2) ve (3) numarali bölümler Linux' la yeni tanisan ya da tanismak
    isteyenlere bir seferde dogru ve anlasilir bilgi sunacak statik sayfalar
    olabilir. Bu kisimlarin ögrenciler, akademisyenler, IT profesyonelleri
    ya da sektörün tamamen disindaki kisiler tarafindan okunacagi
    düsünülürse anlatimin yalin ve profesyonel olmasi gerekli. Anlatim ekran
    görüntüleri ile desteklenmeli.

    (4) numarali kisimda dagitim kavrami aciklanmali, cok kullanilan belli
    basli dagitimlarla ilgili bilgi sunulmali (web adresi, nasil temin
    edilebilecegi, dagitim farkliliklari, kurulum aciklamalari). Bu kismin
    tamami veritabani baglantili dinamik icerik sunacak sekilde
    tasarlanabilir / ya da bu bölümün belli kisimlari dinamik hale
    getirilebilir.

    (5) numarali bölümde LKD' yi tanitacak kisa bir yazi ile www.lkd.org.tr
    <http://www.lkd.org.tr/> ' ye link verilebilir. Calisma gruplari ile
    ilgili birer alt sayfa hazirlanarak ilgili calisma grubunun kurulus
    amaci, yapilanmasi, calisma sekli ve yaptiklari aciklanarak kullanici
    katilimi talep edilebilir.

    (6) numarali bölümde Türkce ya da farkli dillerde GPL, Acik Kaynak Kodu,
    Linux, BSD v.b. iceriklerde yayin yapan web sitelerine link verecek bir
    dinamik web linkleri uygulamasi olacaktir. Kullanici Girisi yapmis
    kullanicilar bu veritabanina yeni baglanti ekleyebilecektir. Uygulamanin
    tiklamayi saymasi ve link yaninda kac kez tiklandigini göstermesi
    popüler siteleri belirtmek icin anlamli olabilir.

    (7) numarali bölümde sIk sorulan sorularla ilgili kisa bir aciklama ve
    sss.linux.org.tr adresinde link verilmeli

    (8) numarali bölümde kategori bazinda ve tarih sirali tüm haberler
    gösterilmeli, haberler icinde arama yapilabilmeli. Ana sayfada örnegin
    son girilen 5 haberin haber basliklari sunulabilir.

    (9) numarali bölümde kullanicilardan gelecek teknik ya da acik kaynak
    kodu ile ilgili makaleler yayinlanabilir. Icerik saglamak icin Akademik
    ortamlaraa ya da fazlamesai.net gibi icerik üreten sitelerle isbirligine
    gidilebilir.

    (10) numarali bölümde belgeler yayinlanacaktir. Su anda www.linux.org.tr
    <http://www.linux.org.tr/> altinda yayinlanan belgelerin büyük
    cogunlugu güncelligini yitirdi. Belgelendirme calisma grubu ve / veya
    belgeler.org sitesi ile isbirligi yapilarak anlasilir,güncel ve dogru
    bilgi verdigi onaylanmis belgelerin sunulmasi saglanmalidir. Sitenin bu
    bölümü ile ilgili LKD-YK' dan görüs ve yönlendirme istenmelidir.

    (11) numarali bölümde etkinlik calisma grubunun seminer.linux.org.tr
    adresinden yayinladigi etkinlik duyurulari ve diger calisma / kullanici
    gruplari tarafindan yapilan etkinlik duyurulari yayinlanmalidir. Su anki
    sitede bulunana benzer bir takvim benzeri uygulama ile bir seferde ay,
    hafta, gün bazinda etkinlik izleme saglanmalidir. Seminer calisma
    grubunun kendi sitesine girdigi etkinlik duyurulari veritabanindan
    otomatik cekilerek yayinlanmali, giris yapmis kullanicilarin da etkinlik
    duyurusu girisi yapabilmesi saglanmalidir.

    (12) numarali bölümde http://www.linux.org/apps/index.html adresindekine
    benzer bir bölümün bulunmasinin özellile yeni baslayanlar icin cok
    gerekli oldugunu düsünüyorum. Bu bölüm dinamik tanilanmali. Ancak icerik
    saglanmasi konusunda tereddütüm var. Bu bölümde ne kadar cok uygulama
    aciklamasi olursa yeni baslayanlarin hayati o kadar kolaylasir. Bu
    bölümün web-cg listesinde tartisilmasi gerektigini düsünüyorum

    (13) numarali bölümde etkinlik fotoğraflarinin, tux resimlerinin ve
    masaüstü resimlerinin hiyerarsik sekilde dizilmis ve dinamik sekilde
    yapilandirilmis bir resim galerisi seklinde sunulmasi iyi olabilir. Bu
    konuda Sayin Devrim Gündüz' ün hazirladigi galeri uygulamasi
    (http://www.gunduz.org/proj/PhpPgGBox/) aynen ya da degistirilerek
    kullanilebilir, uygulama yeniden yazilabilir ya da GPL lisansli PHP
    uygulamarindan birisi adapte edilebilir.

    (14) Bu bölümün gerekliligi kosunun da web calisma grubu listesinde
    tartisilmasi sanirim uygun olacaktir. Yazilacak bir 'ticketing'
    uygulamasi ile teknik destek isteyen kullanicilara giris yapmis
    kullanicilarin web üzerinde destek vermesi 'nereden destek alabilirim'
    sorusuna verdigimiz cevaplara destek olabilir. Destek istemleri ve
    verilen yanitlar webde yayinlanarak SSS ' ya benzer / paralel bir destek
    mekanizmasi oturtulabilir.

    (15) Kullanici giris bölümünde kullanicidan kisisel bilgilerini
    istedikten sonra, daha önce listede tartistigimiz 'sayac-counter'
    bölümüne de kaydolmasi icin yönlendirebiliriz.

    Sayac bilgilerinin ana sayfada belirtebiliriz.

    www.linux.org.tr <http://www.linux.org.tr/> altında bir 'forum' bölümü
    sizce olmali mi?

    Uzun uzun yazdim, degerli fikirlerinizi belirtirseniz sevinirim.

    -----