[web-cg] Re: Proposal: LKD Web siteleri

---------

From: Baris Metin (baris@metin.org)
Date: Mon 12 Jan 2004 - 08:02:51 EST

    Selamlar,

    12-01-2004 Pazartesi günü saat 14:07 sularında, Devrim GUNDUZ dedi ki:

    > Ben buna 'kesinlikle' katilmiyorum.
    >
    > Senlik, LKD'nin en onemli islerinden bir tanesi ve apayri bir sekilde
    > goturulen bir olay. Simdi ben bunu etkinlik webinin altina koyarsam,
    > Compex, Cebit vs ile ayni kefeye koymus olurum. Bir universitede acilanb
    > ir stand ile senligimizi ayni kefeye koyma fikri hic hos degil bence.

    Ben kolay erişilebilir ve aynı şekilde önemli olarak kolay anlaşılabilir
    olduğu sürece nerede olduğunun önemi olmadığını düşünüyorum.

    > Kaldi ki etkinlik.linux.org.tr cok yakinda gecmis etkinliklerin
    > bilgilerini de iceren, 'calisma grubunun' aynasi olacak bir sekilde
    > hazirlaniyor.

    Çok sevindirici.

    > Boyle bir oneri getirilmeden once calisma gruplarina danisilmasini
    > beklerdim; bunu da belirtmek isterim.

    Zaten bir öneri (tamam proposal :). Öneriler şekillenip netleşecek,
    öneriyi web-cg kendi içerisinde şekillendirdikten sonra idari listede
    tartışırız diye düşünüyorum.

    > Teoride cok guzel de pratikte bu nasil gerceklesecek? Web-cg'nin (bence)
    > oncelikli gorevi; linux.org.tr'yi toparlamak (sanirim buna itirazi olan
    > yoktur). Bu sure icinde calsima gruplarinin da kendi donlarini
    > baglamalarini beklemek, bence en mantiklisi olacaktir.

    "Tasarım hususları" kavramından benim anladığım, neyin nasıl yapılaması
    gerektiğini anlatan/öneren klavuzlar. Bence bunların mutlaka
    hazırlanması gerekiyor. Pratikte bir CG bunları uygulayamıyorsa yapacağı
    iki şey var.

    * Web-cg'den yardım istemek.
    * Web-cg destek veremiyorsa, kendi kendine yetmeye çalışmak, gerekiyorsa
    bu hususlara uymayarak...

    Asıl olan bizden sonra gelenlerin de kolay iş yapabilmelerine olanak
    sağlamak. Kurulu bir düzen oturtmak...

    Daha önce de bunu böyle anlatmaya çalışmıştık zaten. Web-cg çalışma
    gruplarının web sayfalarını oluşturabilmeleri için kuralları tanımlar,
    bu kurallar dahilinde alt yapı hazırlığı gerekiyorsa gerekli alt yapıyı
    hazırlar ve CG kendi web sitesini oluşturur. Web-cg'nin çalışma
    gruplarının sayfalarını hazırlamakla yükümlü değildir, fakat yapabilir,
    demiştik.

    iyi çalışmalar,

    --
    Baris Metin