[web-cg] Re: Proposal: LKD Web siteleri

---------

From: Noyan Selcuk HANCIOGLU (noyan@turbil.com)
Date: Mon 12 Jan 2004 - 07:58:45 EST

    Enver ALTIN <ealtin@casdb.com> wrote:

    > Merhaba,
    Selamlar,

    > LKD Web Çalışma Grubu tarafından tasarlanan, geliştirilen ve düzenlenen
    > web sitelerinin, *hedeflenen* içerikleri ve temel özellikleri hakkında
    > _TASLAK_.
    >
    > %%%%
    >
    > linux.org.tr
    > ------------
    >
    > Linux ve özgür yazılım hakkında temel bilgilerin sunulduğu,
    > bilgilendirme ve bilinçlendirme amacını taşıyan bir site olmalıdır. Site
    > içerisinde öncelikli olarak bu içeriğe yer verilmelidir.

    Kesinlikle bu fikre bende katiliyorum, birisi bana linux nedir dedigi zaman linux.org.tr adresini gonul rahatligi ile vermek isterim ama maalesef suanki site yapisi ile bu pek mumkun degil. Doruk'un "Linux nedir? yenirmi?" sunumu olmasa acikcasi linuxun ne oldugunu soran bir kimseye vericek turkce adres oldukca az hatta neredeyse doyurucu bilgi acisindan linuxun tam olarak ne oldugunu aciklayan bir yazi yok.

    > * Site içerisinde yalnızca ülkemizdeki Linux ve Özgür Yazılım
    > dünyasını doğrudan ilgilendiren "genel", "politik" veya
    > "tanıtım/bilinçlendirme amaçlı" haberlere yer verilmeli, bu
    > haberler asıl içeriği rahatsız etmeyecek bir "köşeye"
    > yerleştirilmelidir.

    Bu fikir aslinda fena olmaz ama soylede bir durum soz konusu, Turkiye'de ne kadar cok Linux konusunda genel, politik vs. hareket olmaktaki?
    seminerler ve bazi grup/firmalarin uzun araliklarla yaptigi calismalar/etkinlikler haricinde.

    > * linux.org.tr, haber sitesi görünümünden kurtarılmalıdır.
    > * Site içerisinde bir başka köşede umumi katılıma açık anketler
    > yer alabilmelidir.

    Anket konusuna gelince bu fikir acikcasi bana pekte sicak gozukmuyor siradisi konular icin anket kullanilabilir guzel olur ama, bir cok sitede oldugu gibi "favori pencere yoneticiniz nedir" gibi anket bana pekte cekici gelmiyor ;)

    > * Site içerisinde bir başka köşede genel olarak LKD etkinlikleri
    > yer alabilmelidir.

    Neden olmasin..

    > lkd.org.tr
    > ----------
    >
    > Doğrudan LKD ile ilgili `kurumsal` bilgilerin yer alacağı bir web sitesi
    > olarak kalmalı, içerik düzenlenmeli ve daha okunaklı bir yapıya
    > kavuşturulmalıdır.

    +1

> [...]
    >
    > * LKD tarafından hazırlanan seminer çalışmalarının ve seminer
    > programlarının duyurulması
    > * Seminer notları ve diğer ilgili belgeler için merkezi kaynak
    > teşkil etmesi
    > * Konuşmacılara ait erişim bilgilerinin kaydedilebilmesi ve
    > gerektiğinde Seminer-CG-YK tarafından erişilebilmesini
    > sağlayacak bir veritabanı içermesi
    > * Çeşitli etkinliklerde düzenlenen seminer çalışmalarının geçmişe
    > dönük kaydedilmesi ve listelenmesi
    > * Etkinlikler, seminer konuları ve konuşmacılar arasındaki
    > bağlantıların kaydedilmesi ve listelenmesi

    Seminer notlarina iliskin bir fikrim olucak benim. Tum notlari html formatina cevirip alternatif olarak koymakta yarar var, herkezde office yazilimlari olmayabiliyor pdfler tamam ama sxi ve ppt dosyalarini ozellikle html'e cevirsek nasil olur? Bu konu ile ilgilenebilirim (tek basima degil ama :) )

    > senlik.linux.org.tr
    > -------------------
    >
    > Bu site, Etkinlik-CG tarafından yılda bir düzenlenen Linux ve Özgür
    > Yazılım Şenliği'nin ve şenlik kapsamındaki etkinliklerin duyurulması
    > için merkez teşkil etmektedir.
    >
    > * senlik.linux.org.tr lağvedilmeli, yerine etkinlik.linux.org.tr
    > sitesi hazırlanmalıdır.
    > * LKD'nin katıldığı konferans, fuar vb. etkinlikler ile şenlik
    > çalışmaları benzer özellikler taşıdığından aynı site altında
    > toplanmalıdır.
    > * Gerekiyorsa şenlik çalışmaları etkinlik.linux.org.tr/senlik03/
> [...]

    Guzel olur kanisindayim. En azindan hersey tek bir cati altinda toplanir daha kisa surede fazla orayi burayi kurcalamadan gerekli bilgilere vs. ulasilabilir.

> [...]
    >
    > %%%%
    >
    > LKD Web sitelerinin tümü:
    >
    > * UTF-8 ile kodlanmalıdır.
    > * Görünüm açısından (renkler, simgeler, yazı tip ve büyüklükleri,
    > yerleşim) bütünlük arzetmeli; diğer LKD web sitelerinin _tümüne_
    > bağlantılar içermelidir.
    > * Uzun ve okunaksız metinler içermemelidir.
    > * Tasarım hususları Web Çalışma Grubu tarafından, ilgili çalışma
    > grubunun görüşleri dikkate alınarak hazırlanır ve denetlenir.
    > * İlgili çalışma gruplarına sayfa içerisinde yönetim kolaylığı
    > sağlayacak biçimde dinamik içerik kullanılarak tasarlanır.

    Bence Calisma Gruplarinin istegi dogrultusunda sitelerde tasarim vs. serbest birakilmali tum sitelerin tekduze bir yapida olmasi pekde hos gozukmez gibi renkler yazi tip/buyukleri vs. hersey ayni ne bileyim butunluk konusunda hos olabilir ama bence grub sitelerinde tasarim serbest birakilmali..

    simdilik diyeceklerim bu kadar...
    iyi calismalar

    --
    Noyan Selcuk HANCIOGLU