[web-cg] Re: Qzg=FCr?= Yazılım hakkında

---------

From: R. Tolga KORKUNCKAYA (tolga@mavibilgisayar.com)
Date: Tue 10 Feb 2004 - 18:20:12 EST

    On Tue, 2004-02-10 at 20:50, Enver ALTIN wrote:
> [...]

    Kendi elimizdeki brosurden veya yeni yazilacak bir belgeyi buraya
    koyabilir, daha ayrintili bilgi linkini bu adreslere yonlendirebiliriz.
    Neyse onemli olan konu bu degil.

    > Eğer bu adreslerdeki belgelere bağımlı olacaksak, belgeler.org
    > projesinden bir onay alınmasının yerinde olacağını düşünüyorum,
    > özellikle bu iki belgenin URL'lerinin ve içeriklerinin _özel_ şevkat
    > görmesi ve gelecekte `dependable` olması konusunda.
    >
    > Bence belgeler.org'daki dökümanlara daha fazla bağlantı vermeliyiz.
    > Ayakta alkışlanası bir emek var orada.

    http://skyblue.gen.tr/lotr-rework/?p=ef adresinde sol kolona adresleri
    koymussun sag tarafa aciklamayi. aciklama zaman icerisinde uzayip gitmez
    ama sola koymus oldugun liste uzayip gider...
    http://skyblue.gen.tr/lotr-rework/?p=df adresinde de ayni sorun mevcut.

    Kitaplik bolumunun tasarimi da hic ic acici degil, o sayfada bir tablo
    yerine kitaplarin sol tarafta listesi, veya sadece o sayfada goruncek
    bir sag blok modulu, kitaplarin tanitildigi birer sayfa bu sayfada birer
    kiap kapak resmi, kitaplarin kisa birer tanitimi vs olmasi daha iyi
    olur.

    Neyse bunlar halledilebilir seyler.

    Baris ve Enver, esas sorunumuz nedir biliyor musunuz?

    Duzgun bir kod alt yapisi kurulmamis durumda, bizim gibi misyonu olan
    bir grubun sitesinin alt yapisi cok daha iyi ve oturmus olmali!
    Yaniliyor muyum. Ayrica bir cok kafadan ses cikiyor (fikirler
    belirtiliyor anlaminda) ama sanki kimse memnun degil. Birlikte calismayi
    beceremiyoruz. Tasarim ile kodlama ayni kisi(ler) tarafindan yapiliyor,
    hatta calisma tamamen bireysel olarak ilerliyor. Bu da bir cok soruna
    yol aciyor, senin sectigin renkleri baskasi begenmiyor, icerik ile
    ilgili secimler konusunda ayri tartisma yuruyor, kod ile halledilecek
    kisimlarin nasil olacagi konusunda ise kimsenin fikri yok, kimse isin
    ucundan tutamiyor.

    bu boyle gitmiyooor...

    Bana gore yaptigimiz yanlisliklarin basinda alt yapinin oturtulmamis
    olmasi geliyor. Halbuki, boyle bir birlikte calisma sistemi icerisinde
    saglikli olarak bir seyler yapilabilmesi icin elimizde yeterince ve
    kaliteli malzeme var. Ornegin:

    Kodlamadan sorumlu devlet bakani olarak sen Enver (aramizda 'adam gibi'
    kod yazabilen adam) kodlama icin ortaya bazi standartlari koyman
    gerekirdi.

    O R N E G I N;

     - Mumkun olan her alanda PEAR kullanilacak,
     - Haberler, seminerler vb. dinamik ve sik guncellenen ve cross-site
    kullanilacak bolumlerde XML veya RSS bir end hazirlanacak,
     - kodlamada kullanilacak degiskenler adlari soyle verilecek,
     - tum form alanlarinda, veritabani update insertlerinde su sekilde bir
    'kontroller dizisi' kullanilacak,
     - kod ile html katmanlari SMARTY ile birbirinden ayrilacak,
     - tasarim grubu su temeller uzerinde calisacak, onlara yardimci olmak
    amaci ile php dosyalarindan gonderilmis olan degiskenler su sekilde
    isimlendirilecek

    ve saire seklinde bir yapiyi hazirlamis olman ve sonra Baris sen de

     - tasarim,
     - kodlama,
     - Icerik belirleme ve ekleme
     - test ve gorus belirtecekler

    seklinde gruplari duyurur, bunlarin sorumluluk ve calisma sekillerini
    aciklar sonra acilacak bir cvs uzerinde islere baslayabilirdik. Bu
    anlamda yukarida veya belirlenen gruplara dahil olmamis olanlar web
    calisma grubu disina alinir, veya ayri bir liste uzerinden gerekli
    calismayi yuruturdu.

    Dolayisi ile yazilmis olan kod bir cok elden cikmis, calisma web sitesi
    ortaya ciktiktan sonra "bir kisiye bagimli" olmaktan kurtulmus olurdu.
    Ha biz boyle bir calismayi bu topluluk icerisinde basaramayiz diyorsaniz
    onu ayri konusuruz, ama su anki durumda yine yangindan mal kurtarmak
    pozisyonuna dusmus oldugumuz aci gercegi ile karsi karsiyayiz.

    disarisdan bakan biri sanki daha once hic daha buyuk daha karmasik
    projelerde yer almamis oldugumuzu dusunur. Acelemiz neden? veya acelemiz
    bizim "duzgun bir is" cikarmamizi engelleyecek bir unsur mudur?

    Neden?

    Not: Nedense yukarida yazdiklarimi olumlu gozle degerlendirmenizi
    istemek gibi bir not yazmayi gerekli goruyorum.

    --
    r.tolga