[web-cg] Re: web calisma grubu

---------

From: Sancar Saran (saran@sim.com.tr)
Date: Mon 16 Jun 2003 - 12:55:38 EEST

    On Monday 16 June 2003 12:29, you wrote:

    Selamlar,

    > Merhaba,

    > Tum asamalarda aktif calismak uzere zaman ayiracagim.

    > Sitenin icerigi konusunda daha once bazi YK/LKD uyeleri ile cesitli
    > yerlerde biraraya geldigimizde yaptigimiz sohbetlerde cesitli tesbitler
    > yaptik. Oncelikle linux.org.tr ana sayfanin mevcut durumundan bahsetmek
    > istiyorum:
    >
    > 1. Siteye reklam alinmakta, cok kucuk de olsa bu yolla dernek gelir
    > elde edebilmektedir. [olumlu]

    Fi hakika hemen derhal, amma velakin soru sudur, bize kim niye reklam versin ?
    Nasil bi icerik gosterecegizki, gunde 1.5 melyon hit alalim, herkez bize
    reklam vermek icin kosusturup dursun. Aksi halde, ele gune karsi "abi allah
    rizasi icin bi reklam be" modeline girilip 3 kurus icin agiz eyme durumlari
    olmami ?

    > 2. Ana sayfadan diger bazi LKD/linux.org.tr sitelerine baglantilar
    > bulunmakta, ancak bu baglantilar gozle zor gorulur ve okunaksiz
    > metinlerle saglanmaktadir.
    > 3. Sayfadaki haber sistemi aktif olarak kullanilmakta, ancak
    > hedeflenen kitlenin sadece kucuk bir bolumune hitab edebilmekte;
    > genellikle LKD'nin kurumsal kimligini komik duruma dusuren
    > haberler istem disi olarak yayinlanmaktadir.

    Lkd nin kurumsal kimligi ile linux.org.tr arasindaki baglantiyi cikaramadim ?
    bildigim kadari ile lkd kendini www.lkd.org.tr adresinde tanitmiyormu ?

    > 4. Yeni baslayan veya ozgur yazilima ilgi duyan kisilerin erismeye
    > ihtiyac duyabilecegi turden icerik ve yanitlar saglanmamaktadir.

    Evet katiliyorum.

    > 5. Haber sistemi, yeni baslayan kullanicilarin sitenin daha cok
    > (kaba tabirle) hack ve guvenlik sitesi oldugu fikrine
    > kapilmalarina neden olmaktadir.

    Evet bunada katiliyorum.

    > 6. Site icerisinde LKD'nin kurumsal kimligi yetersiz bicimde
    > tanitilmakta ve LKD etkinlikleri uygun ve etkin bicimde
    > duyurulamamaktadir.

    Tekrarliyorum LKD nin show yapacagi yer kendi web sitesidir. linux.org.tr ile
    lkd.org.tr yi ayirmamiz lazim.

    Kendi gorusumce, linux.org.tr de daha bi Acik kaynakcilarin depistigi ortam,
    lkd.org.tr de ise burada baba bir kurumsal kimlik vardir. Biz ucar kacariz
    tarzi imaj, mesaj islemi yapilmaktadir.

    > 7. Sitenin dinamik ve degisken yapiya sahip olusu yonetimini ve is
    > bolumunu onemli olcude kolaylastirmaktadir. [olumlu]
    > 8. Mevcut gorsel site tasarimi vasatin hayli altindadir.

    Yukardaki iki mevzuu direkt olarak NUKE ile alakali bir konudur.

    > Izninizle onerilerimi de paylasmak istiyorum:
    >
    > A. Bahsettiginiz gibi postnuke yazilimi (teknik, etik ve gorsel
    > nedenlerden dolayi) kullanilmamalidir.

    Niye ? Nuke sistemleri Acik Kaynak degilmi ? Ha diyorsanizki, bunnar cok ayaga
    dustu, onune gelen kullaniyor, Kazik kadar lkd baska bir sey yapmali, yoksa
    imaj ciziliyor, evet buna bende katiliyorum.

    > B. Yeni tasarim, reklam/banner mekanizmasini kesinlikle saglamali
    > ve tasarimi da bu durum gozonunde bulundurularak yapilmalidir.

    Evet bulunmalidir.

    > C. Ana sayfadan diger LKD sitelerine saglanan baglantilar daha
    > aciklayici olmali, ayrica gorsel olarak daha okunakli/anlasilir
    > ifade bicimleri bulunmalidir, ifadeler gerektiginde resimler ve
    > renk gecisleri ile zenginlestirilmelidir.

    Evet vede soyle bir durum var, essek yuku ile php coder i bulurz da, bedavaya
    fotosop ve veya Gimp kullanarak ortami sarsacak kac kisi buluruz?

    > D. Haberler/duyurular, sitenin uygun bir kosesinde basliklari ile
    > duyurulmali, gercek icerik (belki ayri bir haber.linux.org.tr
    > veya www.linux.org.tr/haber/ gibi bir baska URL) icerisinde
    > kategorize edilmis olarak sunulmali; Haberler sitenin gercek
    > icerigini kesinlikle olusturmamalidir.

    Katilmiyorum. Sabahtan aksama kadar bakiniz howto bakiniz doc bakiniz hed
    bakiniz hod tarzi web sayfasi ile dinamik bir ortam sunamayiz. Dinamik bir
    ortam sunamassak yeterli miktarda donusum olmaz, buda sayfayi populer yapmaz.

    Populer sayfamiz olmassa, reklam gelirimizde olmaz.

    > E. Ana sayfada cok temel sorulara (Linux nedir? Nereden bulunur?
    > Ozgur yazilim nedir? LKD kimdir?) aciklayici yanitlar veya bu
    > yanitlar icin baglantilar saglanmali, LKD'nin kurumsal
    > kimliginden biraz bahsedilmeli ve baglantilar saglanmalidir.
    > Gercek icerik bu olmali ve baslangic seviyesindeki kitleyi hedef
    > alabilmelidir.

    LKD nin kurumsal atraksiyon yapacagi yer burasi degildir. Bence burda gorunen
    haberlerin lkd ile alakali olan kisimlar surekli goze batirilmalidir. Lkd
    uctu lkd kacti, lkd alemin krali vs. Bu sekilde kullanici burdan LKD
    sayfasina gitmeye yonlendirilim, saglam ve eeoo nasil diyelim saglam ve ulu
    yuce gorunen bir web sayfasinda kisilere seslenmelidir. Tiklayip gelende,
    ulan ben nasil bir otama dustum, neler varmista bilmiyormusum. Diye
    dusunmelidir.

    > F. Yayinlanacak haberlerin secilmesi icin kriterler belirlenmeli ve
    > bu kriterler "haber gonder"imi sayfasinda acikca
    > belirtilmelidir.
    > G. Mevcut (faq.linux.org.tr, uye.lkd.org.tr)/tasarimi
    > suren(seminer.linux.org.tr) veya degistirilmesi
    > planlanmayan(www.lkd.org.tr) LKD siteleri ile gorsel uyum
    > mutlaka saglanmalidir.

    Evet katiliyorum...

    > Calismaya baslanmadan once hayli artirilmasi ve gelistirilmesi
    > gerektigini dusundugum/hatirladigim fikirlerden ve sohbet sonuclarindan
    > bilgileri aktarmaya calistim. Kisisel dusuncelerim de bu yondedir.
    >
    > Bitirmek uzere oldugum seminer.linux.org.tr tasarimindan hemen sonra
    > linux.org.tr anasayfa uzerinde de calismalara vakit ayirmak isterim,
    >
    > Saygilar

    Simdi, geleyim zatimin fikirlerine.

    1-) Nie PEAR db. Php ADODB pear DB ye gore daha performansli vs vs

    http://phplens.com/lens/adodb/

    2-) Mademki site adminin cani Postgresql cekiyor, artik burda laf etmek
    dusmez.

    Gelelim site mevzusuna.

    Simdi linux.org.tr adres olarak kiymetli. Bu anlamda, sirf lkd nin kurumsal
    kimligi ve veya linux yardim yonlendiricisi olarak kullanmak, bu adresten
    yeteri verimi almamizi onleyecektir.

    Kisaca, www.linux.org.tr oyle bir mekan olmalidirki, bilmeyen adam girip
    baktiginda, ulen ben neler kacirmisim be, adamlar cosmus gidiyor fikrini
    asilamalidir. Bu anlamda, sitenin olabildigince fazla dinamik icerik tasimasi
    gerektigi kanaatindeyim. /. ve veya lt gibi. dahasi bizim pro editorlere
    ihtiyacimiz var, bu adamlarin isi gidip, sagdan solda yerli it haberlerini
    siteye yazip, kullanicilar tarafinda surekli yorumlanip fikir beyan edilip,
    kasi gorus ve oneri sunulan bir yer olmaldir.

    Aslinda kisisel kanaatim yerel, epeyce sekilli bir /. bu sekilde trafigi
    arttirip, hem yeni linuxculari kazanma ihtimalimiz, hem balli reklam alma
    ihtimalimiz. Hemde calisan kardesleri olusan trafik nedeni ile daha cok
    tanitip gaza getirmemiz, daha kolay olacaktir.

    Saygi sevgi

    Sancar "Delifisek" Saran