[web-cg] Re: web calisma grubu

---------

From: Enver ALTIN (ealtin@casdb.com)
Date: Mon 16 Jun 2003 - 12:29:34 EEST

    On Mon, 2003-06-16 at 09:11, Baris Ozyurt wrote:

    > Bu calismaya fikir belirterek, tasarima yardimci olarak ya da php
    > kodlayarak desteklerinizi bekliyoruz.

    Tum asamalarda aktif calismak uzere zaman ayiracagim.

    > Destek vermek isteyen gnlllerin web-cg listesine ye olmalarini ve
    > listede fikirlerini diger gnlllerle paylasmasini rica ediyoruz.

    Sitenin icerigi konusunda daha once bazi YK/LKD uyeleri ile cesitli
    yerlerde biraraya geldigimizde yaptigimiz sohbetlerde cesitli tesbitler
    yaptik. Oncelikle linux.org.tr ana sayfanin mevcut durumundan bahsetmek
    istiyorum:

         1. Siteye reklam alinmakta, cok kucuk de olsa bu yolla dernek gelir
            elde edebilmektedir. [olumlu]
         2. Ana sayfadan diger bazi LKD/linux.org.tr sitelerine baglantilar
            bulunmakta, ancak bu baglantilar gozle zor gorulur ve okunaksiz
            metinlerle saglanmaktadir.
         3. Sayfadaki haber sistemi aktif olarak kullanilmakta, ancak
            hedeflenen kitlenin sadece kucuk bir bolumune hitab edebilmekte;
            genellikle LKD'nin kurumsal kimligini komik duruma dusuren
            haberler istem disi olarak yayinlanmaktadir.
         4. Yeni baslayan veya ozgur yazilima ilgi duyan kisilerin erismeye
            ihtiyac duyabilecegi turden icerik ve yanitlar saglanmamaktadir.
         5. Haber sistemi, yeni baslayan kullanicilarin sitenin daha cok
            (kaba tabirle) hack ve guvenlik sitesi oldugu fikrine
            kapilmalarina neden olmaktadir.
         6. Site icerisinde LKD'nin kurumsal kimligi yetersiz bicimde
            tanitilmakta ve LKD etkinlikleri uygun ve etkin bicimde
            duyurulamamaktadir.
         7. Sitenin dinamik ve degisken yapiya sahip olusu yonetimini ve is
            bolumunu onemli olcude kolaylastirmaktadir. [olumlu]
         8. Mevcut gorsel site tasarimi vasatin hayli altindadir.

    Izninizle onerilerimi de paylasmak istiyorum:

         A. Bahsettiginiz gibi postnuke yazilimi (teknik, etik ve gorsel
            nedenlerden dolayi) kullanilmamalidir.
         B. Yeni tasarim, reklam/banner mekanizmasini kesinlikle saglamali
            ve tasarimi da bu durum gozonunde bulundurularak yapilmalidir.
         C. Ana sayfadan diger LKD sitelerine saglanan baglantilar daha
            aciklayici olmali, ayrica gorsel olarak daha okunakli/anlasilir
            ifade bicimleri bulunmalidir, ifadeler gerektiginde resimler ve
            renk gecisleri ile zenginlestirilmelidir.
         D. Haberler/duyurular, sitenin uygun bir kosesinde basliklari ile
            duyurulmali, gercek icerik (belki ayri bir haber.linux.org.tr
            veya www.linux.org.tr/haber/ gibi bir baska URL) icerisinde
            kategorize edilmis olarak sunulmali; Haberler sitenin gercek
            icerigini kesinlikle olusturmamalidir.
         E. Ana sayfada cok temel sorulara (Linux nedir? Nereden bulunur?
            Ozgur yazilim nedir? LKD kimdir?) aciklayici yanitlar veya bu
            yanitlar icin baglantilar saglanmali, LKD'nin kurumsal
            kimliginden biraz bahsedilmeli ve baglantilar saglanmalidir.
            Gercek icerik bu olmali ve baslangic seviyesindeki kitleyi hedef
            alabilmelidir.
         F. Yayinlanacak haberlerin secilmesi icin kriterler belirlenmeli ve
            bu kriterler "haber gonder"imi sayfasinda acikca
            belirtilmelidir.
         G. Mevcut (faq.linux.org.tr, uye.lkd.org.tr)/tasarimi
            suren(seminer.linux.org.tr) veya degistirilmesi
            planlanmayan(www.lkd.org.tr) LKD siteleri ile gorsel uyum
            mutlaka saglanmalidir.

    Calismaya baslanmadan once hayli artirilmasi ve gelistirilmesi
    gerektigini dusundugum/hatirladigim fikirlerden ve sohbet sonuclarindan
    bilgileri aktarmaya calistim. Kisisel dusuncelerim de bu yondedir.

    Bitirmek uzere oldugum seminer.linux.org.tr tasarimindan hemen sonra
    linux.org.tr anasayfa uzerinde de calismalara vakit ayirmak isterim,

    Saygilar

    --
    Enver ALTIN (a.k.a. skyblue)	- Software developer, generic solvent
    http://enver.casdb.com/		- mailto: ealtin at casdb dot com