[web-cg] Re: www.linux.org.tr

From: Enver ALTIN (ealtin@casdb.com)
Date: Tue 07 Jan 2003 - 19:57:11 EET

On Tue, 2003-01-07 at 07:36, imran@ims.com.tr wrote:
> Bence "Linux" diye bir isletim sistemi yoktur.
> Saka etmiyorum...

GNU/Linux, veya dagitimlardan biri. Hareretli anlatim tarzinizla ifade
etmeye calistiginizin ozeti bu kadar sanirim.

http://www.linux.org.tr/ sayfasi ile ilgisi ise, insanlarin neyi bilmek
istedikleri, neyi oncelikli olarak bilmeleri gerektigi ve neyi
bilmelerinin ogrenmeye devam etmeleri icin gerekli olmadigi konusunda
bir baslangic olusturmasi.

Eger http://www.linux.org.tr/ yenilenecekse, bence haberler/tartismalar
burada yer almamali. Ancak linux.org.tr statik bir sayfa da olmamali,
Turkiye'deki Linux ve Ozgur Yazilim toplulugu'nun yakisikli yuzu olarak
boy gostermeli, tanitmali, aktivitelerden haberdar etmeli. Bunun yani
sira bazi temel bilgiler icermeli ve daha fazla bilginin bulunmasi
muhtemel sayfalara baglantilar sunmali.

Daha fazlasi? Bence hayir. Olasi bir yeniden-tasarimda web-cg oncelikli
olarak bu sayfanin basit (gerek tasarim, gerekse kullanim olarak)
olmasina calismali, ayrica bu is yapilacaksa hizla kararlastirilmali ve
calismalara baslanmali.

Bu noktada orta vadede yol haritamiza ek birkac LKD sitesi adi daha
onermek istiyorum:

        * http://guvenlik.linux.org.tr/ gibi bir isim:
          Bilisim guvenligi ile ilgili haberleri burada duyurabiliriz.

        * http://haber.linux.org.tr/ gibi bir isim:
          Yeni yazilimlari/surumleri, etkinlikleri, basin duyurularini,
          belki benzeri icerikleri burada duyurabiliriz.

Bu konulari linux.org.tr ana sayfa iceriginden ayirmanin mantikli bir
hareket olacagi kanisindayim.

Uzun vadede, yol haritamizda ugranacak yerlerin birbirinden cok ilgisiz
olmamasina, yola cikarken dikkat etmemiz gerektigini dusunuyorum. LKD
siteleri, birbirlerinden gorunum/tasarim/kullanim acisindan cok farkli
olmamali, olabildigince butunluk yansitmalidir.

Yorumlar?

--
Enver ALTIN (a.k.a. skyblue)      - Software developer, generic solvent
http://enver.casdb.com            - mailto: ealtin at casdb dot com

Scott's first Law: No matter what goes wrong, it will probably look right.