[web-cg] Re: LKD web sayfasi

From: Kayra Otaner (kayraotaner@yahoo.com)
Date: Wed 27 Mar 2002 - 09:11:49 EET

Selamlar,

Sitelerin hepsini gezdim. i18n.linux.org.tr ve faq.linux.org.tr disinda digerleri normal
gozukuyorlar. Bizim php.org.tr icin dusundugumuz modeli Baris`da asagida belirtmis, ben kabaca
php.org.tr`in modelini aciklamak istiyorum.

baslangic.php.org.tr
ileri.php.org.tr
webtech.php.org.tr
cms.php.org.tr
ulubilge.php.org.tr
ve hatirlayamadigim subdomainlerden content publish edilecek, bu content www.php.org.tr`da yer
alan visitorlara personalization saglayan bir uygulamaya xml ve xml-rpc yoluyla syndicate
edilecek. Subdomainler farkli makinalarda bariniyor olabileceklerinden dolayi bu tarz bir yapi
sart. Biz de bu yapiya yoneldik ancak benim yazdigim xml-rpc`ler disinda pek birsey su anda yok.
Isin ozunde ana sayfadan isteyen kullanicilar pencerecikler icerisinde `ben baslangic seviyesiyle
webtechnology sitesinden su su su forumlari takip etmek istiyorum` seklinde bir secime gidecek.
Sayfayi kullanmak icin mutlaka ve mutlaka uye olmak gerekecek, uyelik genel datalarin yaninda
uyelerin cv`lerini olusturmakta kullanabilecegimiz detaylari da barindiracak.

linux.org.tr icin php.org.tr subdomainlerine benzer bir kesin icerik ayrimi yapmak zor gozukuyor.
Ancak genel bir ana sayfa modulu etrafinda farkli serverlardan gelen datalari barindiracak ve
bunlari member`lara personalize etmeye izin verecek bir yapiyi ayaga kaldirmak konusunda fikir
belirtmek isterim. Ayrica http://www.linux.web.id adresine de bir goz atip (endonezya ca) bu
sitedeki member database `i fikir olarak ornek alalim derim.

Once modele karar verip subdomainlerin sorumlularini (ornefin faq sitesine kim icerik saglayacak?)
ortak bir yapiya yonelik calismaya baslayalim. Ben xml-rpc konusunda yardimci olmak isterim, ana
site ve diger sitelerin konusacagi bir modeli zaten php.org.tr icin gelistirecegimizden (hatta onu
da bu modele dahil etmemiz zaten ve zaten gerekeceginden) bir tasla iki kus vurararak hepimizin
hayallerini muhtemelen zaten kurdugu Turk OSS siteler zincirini hayata gecirebilirmiyiz??

Acikcasi phpnuke ilk etapta bir cok seyi karsilayabilecek yetenekte olsa da basit bir forum
mantigini asamamis bir cms olarak kaldi. Bizim isteklerimizi php.org.tr`da kismen karsiladi ancak
sadece ana sayfaya kisa mesaj post edebildiginiz bir cms`yi en kotu php bilen adam bile bir
haftada yazar. Daha esnek, daha isimize yarayan kendimize gore customize edebilecegimiz tailor
made bir cms yazmamiz gerekir diye de fikir belirtmek isterim. (amma da cok fikir belirttim :-))

Butun bunlarin otesinde x ya da y seklinde elimden gelen her destegi vermeye hazirim.

Saygilar, en kisa zamanda calismaya baslamak dilegiyle.

Kayra Otaner