[Linux-yerellestirme] Re: suse kurulum

From: Sinan Can İmamoğlu (sinancan@gmail.com)
Date: Tue 18 Sep 2007 - 23:44:28 EEST

Linux kurulumunun ister istemez diğer bölüme tecavüz etmesi diye bir
durumu kabul etmiyorum, bu bilakis Windows'un tipik özelliği, ama
hangi dağıtım olduğuna göre değişebilir, uzman kipinde kurulumlarda
herşeye karar verebilirsiniz. Windows bölümüne nasıl bir işlem
yapıyor? Arada boşluk bırakmaktan kasdettiğiniz iki disk bölümünün
arasında kullanılmayan (bölümlendirilmemiş) bir kısım mı var? Boyutu
nedir? Benim farklı dağıtımların kurulumlarında genelde gördüğüm,
uzman kipinde kurulum yaparken bölümlerin listesini verir, orda her
bölümü seçip hangi dizine bağlanacağını belirleyebilirsiniz. Bir bölüm
"/" olarak belirlenir. Başka bölüm seçilmezse herşey "/" altına
yüklenir. Ama örneğin başka bir bölümü de "/home" olacak biçimde
atarsanız geri kalanlar /'a, /home ise o bölüme yüklenir..

Linux kuracağınız bölüm ext3 olmalı. Windows bölümüne kurulumda hiç
dokunmayın. Ya da sadece bağlama noktası (mount point) ayarını yapın
(ki otomatik yapılacaktır muhtemelen). Suse'yi hiç kullanmadım ama
daha belirli sorular olursa yanıtlamaya çalışırım.