Re: [Linux-yerellestirme] 'segmentation fault' karşılığı

From: M.Baris Demiray (baris@labristeknoloji.com)
Date: Thu 24 Mar 2005 - 11:27:52 EET

Nilgün Belma Bugüner wrote:
> Selam,

> Bölümleme diyemiyoruz, çünkü bu seferde partition ile karışıyor.

Haklisiniz. `Text segment' olarak dusunursek ikisi karismaz ama
`segmentation fault' icin karisiklik olacaktir. Bu aklima gelmemisti.

> Olay libc ile ilgili, sadece yazılım geliştirme açısından bakmayın,
> özel bir hata iletisi değil, nerede nasıl karşımıza çıkacağı meçhul.
> Ben son zamanlarda bölüt, bölütleme kullanmayı tercih ediyorum. Bölüt
> için TDK sözlüğüne bakın. Segment için en uygun karşılık bu. Başka bir
> şeyle de karışmıyor.

Asagidaki adresten baktim:
http://tdk.org.tr/tdksozluk/SOZBUL.ASP?Kelime=%20b%F6l%FCt

Tam olarak karsiladigi konusunda emin degilim. Ancak ortak bir
goruse katilirim tabii ki.

Karismamasi konusuna da katiliyorum. En azindan yeterince yayginlasirsa
ve bolut == segment olarak kabul gorurse guzel olur. Bu sekilde tam
karsiligi olmayan ama kabul gormus sozcukler var. Mesela password !=
sifre gibi.

> Ancak parçalama arızası için sanırım geç kaldık. :-)

Yine de anlami /gercekten/ daha iyi bir karsilayan bir sozcuk her zaman
kullanima alinmali diye dusunuyorum. Simdiki sozcukler kabul gorduyse
yeniler de kabul gorecektir. Ustelik bu sozcuk yeterince anlamliysa
bunun daha kolay ve hizli olacagini dusunuyorum.

> Bu hatayı görünce herkes ne olup bittiğini artık anlıyor.

Bu benim icin yeterli :-)

Iyi calismalar.

--
"You have to understand, most of these people are not ready to be
unplugged. And many of them are no inert, so hopelessly dependent