Re: [Linux-yerellestirme] peer?

From: Nilgün Belma Bugüner (nilgun@belgeler.org)
Date: Sat 08 Jan 2005 - 01:01:20 EET

Cuma 7 Ocak 2005 11:12 sularında, Doruk Fisek şunları yazmıştı:
> Merhaba,
>
> Peer kelimesine Turkce karsilik olarak hangi kelimeyi kullanabilirim?
>
> Peer-to-peer, connection reset by peer, peercasting, vs vs...
>
> "Eş" demek, iliskilerde kullanildigi anlami ya da "same" kelimesinin
> karsiligi nedeniyle cok anlasilir gelmedi bana.

Selam,

Üçü için tek bir çözüm yok :-)
kavramsal karşılığı protokoldaş olur.

"peer-to-peer" için "uçtan uca" kullanıyorum.

"connection reset by peer" için "bağlantı protokoldaş tarafından sıfırlandı", denebilir.

"peercasting" için birşey diyemiyorum, bulunduğu bağlam içinde değerlendirmek
gerekecek gibi.

Esen kalın,
Nilgün