[terim] [tbd-terim : 69] Veri-Bilgi: terimler ve bir girisim. (fwd)

From: Cetin, Gorkem (gorkem@gelecek.com.tr)
Date: Thu 06 Jun 2002 - 09:51:37 EEST

---------- Forwarded message ----------
Date: Wed, 5 Jun 2002 12:52:19 +0300
From: Atilla Elci <Atilla.Elci@IT-T.com.tr>
To: bilal.yesil@veezy.com, tanolt@yahoo.com, msan@dpt.gov.tr,
     akgul@Bilkent.EDU.TR, tbd-forum@tbd.org.tr, turkeyhightech@yahoogroups.com,
     emeclis@yahoogroups.com
Cc: tbd-terim@tbd.org.tr
Subject: [tbd-terim : 69] Veri-Bilgi: terimler ve bir girisim.

Her iki oneri de tutarli geliyor. Ancak, Turkce karsilik ararken Arapca
sozcukle yetinmek iyi degil.

Bilgi sozcugu, bir yandan ozumsenmis -kisinin kendinde bulunan- sonuc
("knowledge") anlaminadir. Diger yandan ise, henuz ogrenilecek olan
degisiklik / yenilik ("information") anlaminadir. Bu anlamda birim islem
("transaction") ile de yakinlik gosteriyor. Iste size zor bir karsilik daha.
Hem "knowledge" hem de "transaction" icin 'bilgi'den baska birer karsilik
gerekiyor.

Bu iki kavrami tek sozcukle vermeye calismanin tatsizligini biliyorum.
Ayrica, her kullanista, nasil nitelerim de dogru anlasilmasini saglarim
dusuncesi icinde kivranmanin rahatsizligini da duyuyorum ben.

Ilgisi nedeniyle bu iletiyi ayni zamanda tbd-terim@tbd.org.tr listesine de
ornekliyorum.

Turkce terimlerle yakindan ilgilenen meslekdaslarimizi yeni bir girisim
konusunda bilgilendirmek isterim: http://www.balisis.com/bilim/ adresindeki
Turkce Bilim Projesi'ne bir goz atar misiniz? Yeni, henuz cekirdek
denebilecek bir boyda, ama buyuk bir girisim. Karsilastirmali terim
olusturmanin ortaklasa yapilabilecegi islevsel bir altyapinin yerinde
oldugunu gozluyorum. Ancak sizlerin destegi ile amacini gerceklestirme
yolunda ilerleyebilir.

Sevgilerimle.

Atilla Elçi, Ph.D. CS
Baskan, IT&T Bilgi Teknolojisi ve Iletisim
Ahmet Mithat Efendi Sok. No: 29/2, Çankaya, Ankara
T: (312) 441 5267 F: (312) 441 5109
Atilla.Elci@IT-T.com.tr URL: www.IT-T.com.tr