[terim] Re: [i18n-cg] liste arsivi

From: Devrim GUNDUZ (devrim@oper.metu.edu.tr)
Date: Sun 16 Jun 2002 - 11:09:10 EEST

Merhaba,

Butun bunlari buraya yazacaginiza Akgul hocama yazsaydiniz ya?

On Sun, 16 Jun 2002, Nilgün Belma Bugüner wrote:

> Terim listenin arşivini bulamadım.
> Arşiv çalışmıyor mu? Desem, çoğunun arşivi var.

Asagida belirttiginiz tarihte listar -> ecartis gecisi yapildi. Eger
arsivde sorun oldugunu dusunuyorsaniz, listmaster@linux.org.tr adresine
mail atarsiniz ve sorununuz cozulur. Bu liste aglama duvari degil;
sorununuzu cozebilecek insanlar da bu listeye uye degil (en azindan
listenin amaci acisindan). Basari-cg'nin arsivi de tutulmuyor ama bu
calismalarimi durdurabilecek bir unsur degil.

> Yerelleştirme, belgelendirme, Türkçe terim araştırmaları
> gibi konularda LKD'nin tutumu konusunda ciddi kaygılarım oluştu.
> belge-cg'nun arşiv kayıtları 27 Mayıs'tan sonrası yok.
> i18n-cg arşivi hiç yok.
> Terim listesinin eski arşivi bile yokolmuş.
> Bu listeler dışında arşivler gayet düzenli tutulmuş.
> Arkadaşlar sanırım LKD bizi istemiyor.
> Neden bu kadar şamata yaptılar ki, herşey LKD bünyesinde
> olsun diye... Yoksa çalışmalarımızı moralman sekteye
> uğratmak için başka yol bulamadılar mı acaba?

Bu kadar provokasyona umarim destek veren cikmaz.

> Umarım bu kaygılarım dikkate alınır ve LKD kendine bir çeki
> düzen verir, içindeki yerelleştirme muhaliflerinden
> bir an önce kurtulur. Yoksa adını değiştirse iyi olur.
> TÜRK Linux Kullanıcıları Derneği olup olmadığını bir kez
> daha sorgulaması gerek.
> liste.linux.org.tr arayüzü bile
> İNGİLİZCE yapıldı, Türkçe iken...

Burada iki sey soylemek istiyorum:

1. Eger ingilizceden sIkIntInIz varsa, template dosyalarini
Turkcelestirirsiniz, listmastera gonderirsiniz. Eger buna ragmen Turkce
yapilmazsa o zaman gerekli platformlarda gerekli sekilde tepkinizi
belirtirsiniz.

2. Ama buna gerek yok; cunku carsamba aksami Akgul hocama ecartis Türkçe
dosyalarini teslim ettim, sanirim bugun yarin arayuzler Türkçe olacaktir.
Türkçeden ingilizceye donmesinin nedeni, yukarIda belirttyapilan yazilim
güncellemesidir.

Bu kadar LKD dusmani olabileceginize olasilik vermek istemiyorum;
sorununuz varsa cozum platformu yine LKD'dir; disarisi degildir.
Listelerin arsivlerini ben tutuyorum; eksik bir sey varsa mbox formatini
hemen gerekli yerlere maillerim ve aninda arsivimiz toparlanir.

Daha once de bu sekilde tavirlariniz oldu; umarim artik bagciyi dovmek
yerine uzum yemeye baslarsiniz. Birlikte yapacagimiz cooooookkkkk is
var...

Saygilarimla.

--

Devrim GUNDUZ