[terim] Re: yeni liste uyesine yardim.

From: Baris SiMSEK (simsek@sumela.bimel.com.tr)
Date: Fri 02 Nov 2001 - 09:33:33 EET

On Fri, Nov 02, 2001 at 10:56:57AM +0200, Deniz Akkus Kanca wrote:

> Per 01 Kas 2001 11:59 tarihinde şunları yazmıştınız:
>
> FOLDOC'tan.
>
> instance

> <programming> An individual object of a certain class. While a class is just
> the type definition, an actual usage of a class is called "instance". Each
> instance of a class can have different values for its instance variables,
> i.e. its state.

iste aradigim bu idi. Once bu aciklama, sonra turkce aciklama ve ardindan esleme.

Yukaridaki tanima gore, object bir model, instance ise o modelin gerceklestirilmisidir. Bir class tanimlardan (definition) ibarettir, instance ise bu class turunden bir degiskendir. Anlasilsin diye yazilim dili ile yazmiyorum:

class model1 ( int x, int y)

model1 nokta1, model1 nokta2

model1'i bir 'class' kabul edersek nokta1 ve nokta2 o sinifi model alan iki 'instance'.

nokta1.x=3
nokta1.y=250

nokta2.x=10
nokta2.y=104

seklinde 'instance' larin kendi degiskenlerinin atamasini yapabiliyoruz.

Bu aciklamam dogru ise bu ikisi uzerinde karsilik bulmaya gecebiliriz. Yanlislik varsa duzeltin.

class aslinda sinif olarak degil de 'tur' olarak tercume edilse idi daha hos olacaktir. Cunku 'tur' de 'model' anlamina gelmektedir. 'model' kullanilmasi hos olmazdi, cunku kendi baska anlamlari var zaten. 'class' diyince 'instance' sanki bu class'a ait bir uye gibi oluyor.

Eger yukardaki ingilizce metni dogru anlamissam class -> instance arasinda model -> urun iliskisi vardir. 'instance' icin 'gercekleme' gibi bir sey dusunmek daha mantikli olacak. 'gercekleme' belki zorlama birsey olacak ama ornek olsun diye sunuyorum. Bu anlami verecek bir kelime 'instance' yi karsilayacak diye dusunuyorum. Ornek cumleler yazarsak

Bir sinif ve bu sinifin gerceklemeleri ....

Fazla kotu durmuyor. Ve anlami da cok hos veriyor. 'gercekleme' ile ayni anlami veren baska hos kelimeler akliniza geliyor mu?

selamlar...

- barI$ -

-- Attached file included as plaintext by Listar --