[terim] Re: instance/slave

From: Baris SiMSEK (simsek@sumela.bimel.com.tr)
Date: Tue 26 Feb 2002 - 14:51:06 EET

On Tue, Feb 26, 2002 at 01:34:46PM +0200, Tulkas wrote:

> himmmm, bu durumda uydu olmaz. eklenti(plugin) gibi bir yapisi olan,
> dosya turlerine gore program cagiran bir ara program. bir cesit tasnifci
> yani. bana ilk cagristitdigi sey pamuk ayiklayan koleler oldu. io slave
> yerine gç kölesi dedim, olmadi ama. dosya turunu ayirt eder diye
> dusundum, ayiklayici dedim olmadi. ayirt edici gibi bir anlami olan, ama
> tek kelimeden olusan bir terim bulsak diye dusundum simdilik. bu arada
> gorkem, sanirim mail agentinnin charset ayarlarina bir goz atsan iyi
> olur. maillerin yamuk geliyor.

'program isleyicisi' aslinda. Tek kelime varsa buna karsilik olur. Eklentiye benzemiyor gibi geldi bana. Ayiklayici da degil. Cunku ayiklayan dosya sisteminin gozaticisi. o kendisi bu benim programim ben calisayim demiyor. Dosya sistemine goz attiginiz program (konqueror gibi) bu falanin programi deyip onu calistirir. 'iliskilendirilmis program', 'program isleyicisi' karsiliklarini ben kendi kanaatimce daha uygun buluyorum. tek kelimeye dusurmeye cabalariz.

selamlar...

--

:wq