[seminer-cg] Re: seminer slaytlari

From: Fatih Ozavci (holden@siyahsapka.com)
Date: Mon 27 May 2002 - 10:59:59 EEST

Merhaba Arkada=FElar,

Bu baslik altinda birkac satir karalayacagim ama toplam yazilanlara
biraz cevap olacak aslinda..

1) Asagida linki verilen sunumlardan biri tarafima ait. Sunumu bircok
kez bilgi guvenligi konusunda profesyonel oldugunu belirten kisilerin
gozetiminden gecirdim, LKD altinda bu sekilde bir gozden gecirmeyi pek
yapmadim, cunku konuya ne kadar hakim olundugunu bilmiyordum.... 15
Gunluk seminerler dizisinde ise bu semineri 6 defa sundum,
eksikliklerini gordum ve bu eksiklikleri duzelterek seminerimden once
Doruk Fisek'e iletecegim. ( Bu nokta da bir not daha once neredeyse tum
seminerlerimin slaytlarini Doruk'a seminerden once gonderiyordum, bir
sorun olursa erken mudahalemiz icin)

Peki bunu neden yazdim ? Asagidaki slaytlar degisebilir, kucuk oynamalar
olabilir(simdiden uyarmaliyim diye dusunerek), ayrica benim gibi
davranan ve kendinde oto-kontrol mekanizmasi bulunan kisilerinde oldugu
ve onlarida incitmememiz gerektigi icin... (ben alinmadim, kolay kolayda
alinmam, beni taniyanlar bilirler...)

2) Yumusak gecisimiz Devrim Gunduz olayina, oda bu elestirilerden
incinen bir penguen... (en azindan benim gozumde) Birkac hatirlatma ;
ben Devrim'le 15 gun gezdim, DNS seminerini de defalarca izledim, Ben ve
Doruk eksikleri (disaridan gormus olmamizin avantaji ile) kendisine
bildirdik, ertesi sunum cok daha iyi oldu, sonraki daha iyi.. hatta
Ankara'da ki sunumu izlemek isterdim eminim mukemmel olacaktir...
Elestirileri gurur yapmadan kabul edip, aninda kendinin bir parcasi
yapiyor ; eminim ki bu sebeple kendi dokumanini review icin gondermistir
listeye, birileri birseyler gorurse soylesin, daha da iyi olsun bu sunum
diyerekten...Bu sebeplerle incinmemesine ozen gosterdigim nadir
adamlardan oldu kisa surede (hatta aylarca, yaptigim bir hata sebebiyle
ondan ozur dileyerek zor da olsa barismistim... :-)

3) Kurallar elbet olmali, ama kurallar birilerinin tekelinde olmamali
herkese esit uygulanmali.. kati olmali ama bazende esneyebilmeli... yeni
insanlar kacmamali, kirilmamali, daha yeni seminer vermeye baslamis
kisileri egosunu tatmin etmek isteyen tecrubelilere yem etmemeli...
Sadece bu saydiklarima dikkat etsek bile bence kalite cok artacaktir.

4) Son olarak unutmamamiz gereken bir nokta daha var, vermis oldugumuz
seminerler hep ayni dongu icinde, yeni konular zor ekleniyor, surekli
eski ve daha once defalarca (yillardir) verilmis seminerler soz konusu..
ya sunan kisi degismis, yada ayni kisi konuyu elden birakmiyor.. Biraz
da yeni seminerleri aramamiz, farkli konularda uzmanlara (uzman
anlayisim, seminerde sorulan sorulara uzgunum ben bunu denemedim
demeyecek kisidir...) yer vermemiz gerekli diye dunusuyorum.. Bu anlamda
yakin zamanda verilecek olan QOS semineri ve benzerleri bir adim olarak
gorunebilir..

Hamis 1 : Eger bu listelerin tartisma listesi oldugunu hatirlarsak,
zaten tartismamiz gerektigini ve bu sekilde kolayca fikir alisverisi
yapabilecegimizi de hatirlariz. Bu sebeple kolay kolay kisisel
kirilmalar da olmayacaktir.

Hamis 2 : Bu e-postalari ancak bu sabah okudum ve onceden yapilan
tartismalara cok fazla katki sunamadim... Pek yeni fikirde uretemedim,
uzgunum...

Doruk Fisek wrote:
| Merhaba,
|
| Incelemek ve yazarlarina oneride bulunmak isteyen arkadaslar icin
onumuzdeki iki ay icerisinde yapilacak olan 4 seminerden 3'unun
slaytlari onceden hazirlanmis durumda,

http://seminer.linux.org.tr/seminer-notlari/ab-2002/veritabanina-giris-ab=
2002.ppt
- -- Devrim Gunduz (devrim@oper.metu.edu.tr)

http://seminer.linux.org.tr/seminer-notlari/bilgiguvenligi-temelkavramlar=
=2Eppt
- -- Fatih Ozavci (holden@siyahsapka.com)

http://seminer.linux.org.tr/seminer-notlari/ab-2002/iptables-ab2002.ppt
- -- Serdar Koylu (serdarkoylu@yahoo.com)

| Katkilarinizi ilgili seminerin konusmacisina iletebilirsiniz.

- --
Fatih Ozavci
Security Analyst
holden@siyahsapka.com