[seminer-cg] Re: afis - fikirler

From: Doruk Fisek (dfisek@fisek.com.tr)
Date: Mon 03 Jun 2002 - 23:53:37 EEST

Merhaba,

Mon, 3 Jun 2002 13:56:14 +0300 (EEST) tarihinde Berk Demir <berk@linux.org.tr> yazdi:

DF> http://seminer.linux.org.tr/taslak/afis-1.jpg
BD> Daha guzel sloganlar bulunabilir.
Evet, Oguzhan Basar bana "slogan" sordugunda acikcasi bir yanit veremedim ve kendisi bir cozum bulmak durumunda kaldi :-)

Iyi bir onerisi olan var mi?

BD> Sorunlar cikabilir bu arada. Daha az sayida seminere
BD> yer versek afiste daha iyi olabilir.
BD> Hem her yeni afiste yeni bir tasarim ile cikariz.
BD> Daha ilgi cekici olur.
Kesinlikle dogru. Ancak onumuz yaz. Ve yaz aylarinda universitelerde her ay yeni afisleri yerlestirecek insanlar bulmamiz oldukca guc. Ustelik bu ilk ciddi anlamda afis asma testi olacagindan, bir yerde bu afisle universitelerden "temsilci" insan toplamamiz gerekiyor. Bu da zaman alacak. Hatta Devrim'in dedigi gibi belki ilk seminere yetistiremeyecegiz bile cogu yer icin.

Bu bir nevi "prototip" (televizyon dizilerin pilot bolum cekimi kibin), afislerin ne kadar insan getirdigini degerlendirdikten sonra belki ileride devam edecegiz, belki de afisler bir ise yaramiyor yapmayalim diyecegiz. Bu isin bir de mali tarafi var :-). Bir harcama yapiyorsak, verimliligini de olcmeliyiz.

"Prime time"imiz olan Ekim-Mayis doneminde hepimizin hemfikir oldugu ayda bir ya da iki ayda bir afis duzeni ile gidebiliriz diye dusunuyorum. Gerekli insan gucunu bulursak her afisin farkli tasarim olmasi da guzel fikir. Sloganlar da her afiste degisebilir.

BD> Bir de ilgisiz ama "Enterprise sistem" nedir ?
BD> Yokmudur bunu Turkcesi ?
Hitap ettigi kesim tarafindan anlasilir bir turkce karsilik bulabiliyorsak yerlestirebiliriz. Ben bulamadim.

Ama illa turkce olsun diye de anlasilmaz bir baslik bulmamali.

Bunun disinda grafik tasarim ile ilgili oneriler? seminer.linux.org.tr adresini not ettim, LKD logosu biraz kucuk gibi geldi, belki onu buyutmek lazim. "Linux Kullanicilari Dernegi" acik halde yazi olarak bir yerde bulunsa diyorum ama yer bulamadim :-). Konusmaci isimleri "justify" olmasa daha iyi olabilir mi?

Fikirler?

                               Doruk

Ankara   : (0312) 3857026 - 4197811
Istanbul : (0216) 4284693 - 4284694