[router-cg] Re: Universitelerin Parasi Bu Kadar Bol Mu? (fwd)

From: komur@gnu.gen.tr
Date: Tue 28 May 2002 - 15:40:16 EEST

Merhaba arkadaslar.. ulak-y listesinde tartisilirken bu iki mail
gonderildi.. Konuyu biraz irdeleyip cevap yazalim derim.

Bir ikinci olarak bugun bir firma bize bir teklif getirdi. Bu teklif
icinde bir cisco 7206 vxr ve yan urunleri oneriliyor. toplam fiyat $72400.

Bu arada ATM denemesi yapmak isteyen yokmu?

--
Yavuz

---------- Forwarded message ---------- Date: Mon, 27 May 2002 11:08:47 +0300 From: Cagri Yucel <cyucel@ku.edu.tr> To: ulak-y@ulakbim.gov.tr Subject: RE: Universitelerin Parasi Bu Kadar Bol Mu?

Muhammed beyin dusuncelerine bir kac nokta eklemek istiyorum;

1. Bu tip bir oneri, kanimca, belirtildigi gibi tek baglantisi olan ve kullanimi dusuk ortamlar icin uygun olabilir. Ancak goz onunde bulundurulmasi gereken, iyi bir PC diye tanimlanan yuksek CPU/Memory barindiran bir server makinasinin buyuk olasilikla ayni isi gorecek bir router ile yakin fiyatlarda olacagi. Yani tek baglanti/dusuk kullanim dedigimizde bu is muhtemelen bir 2500 serisi ilede halledilebilir. Onerilen linux calistirilacak cihazin $600 bir toplama PC olmadigini varsayiyorum.

2. Tabii burada bir nokta daha ortaya cikiyor, benim gorusume gore, PC(Server) arizalanmaya routerdan daha yatkin bir cihaz. En basitinden hareketli parcalar (HDD) bu olasiligi artiriyor. Daha once belirtildigi gibi 2 PC alip, manuel olarak asilmaya calisilabilir, ancak burada gene kurum politikasi belirleyici oluyor, yani gecenin bir vakti ariza olusursa, kullanicilar birinin gelip fisi takmasini bekleyecekler mi ?

3. Bazi konularda yaptigim dogrudan gozlemlerde PC kullaniminin mumkun olmadigi isler tesbit ettim, ornegin besinci seviyede paketlerin icine bakmaya calisirsaniz (ornegin url vs. uzerinden birseyler filtrelemek istiyorsaniz), PC'nin CPU'su cok hizli doluyor, diyebilirimki bunu basaramiyorsunuz, oysa 2600 civari bir sistem %25 cpu kullanimi ile bunu basariyor. Bunun birkac sebebi var, router cihazlarinda isin bir bolumu bu is icin ozel uretilmis donanim (ASIC) tarafindan gerceklestiriliyor. Ayni zamanda router yazilimi bu is icin optimize edilmis durumda. (Linux'un uzel bir router kernel'i var mi bilemiyorum)

4. Diger taraftan bir router alinmis/alinacaksa bunun uzerinde fw isletmenin cok rahat bir sekilde gerceklestirilebilecegini belirtmek isterim. Router alacak, firewall'i ne yapsak diye dusunen kurumlara, eger ihtiyaclarini karsiliyorsa IP/FW ozellik setini iceren bir router siparis etmelerini onerebilirim, kucuk bir fiyat farkina oldukca problem cozuyor bu urun.

Eklemek istediklerim bunlar.

Saygilarimla,

Cagri Yucel Koc Universitesi