[router-cg] Re: Universitelerin Parasi Bu Kadar Bol Mu? (fwd)

From: komur@gnu.gen.tr
Date: Tue 28 May 2002 - 15:36:04 EEST

---------------------------

---------- Forwarded message ----------
Date: Mon, 27 May 2002 10:20:32 +0300 (EET DST)
From: Muhammed Cinsdikici <cinsdiki@bornova.ege.edu.tr>
To: Mustafa Akgul <akgul@Bilkent.EDU.TR>
Cc: Enis Karaaslan <enis@bornova.ege.edu.tr>, ulak-y@ulakbim.gov.tr
Subject: Re: Universitelerin Parasi Bu Kadar Bol Mu?

Merhabalar,

Mustafa hocam ve Ethem hocam bu konuda iyi bir alternatif sundular.
Bende bu konuda sizlere kendi dusuncelerimi maddelestirmek istiyorum;

 1. Universitenizin 1 internet cikisi varsa Linux
    gayet ucuz ve iyi bir cozum olur.
 2. Universitenizdeki client sayisi etkin bir rol oynuyor.
    Bu anlamda buyuk sayida client'i olan (buyukluk
    kistasi prime time'larda kullanim orani ile
    yakindan ilgili) universitelerimizin Linux Box'lari
    iyi bir makine uzerinde olursa anlamli, yoksa degil.
 3. Eger Universiteniz icinde (bizim universitemizde oldugu
    gibi, icerde 11 adet Router/Switch kartlariniz varsa
    o zaman farkli farkli routing processlerine ihtiyaciniz
    olacak ) degisik routing processleri calistiracaksaniz
    o zaman Linux'unuz uzerinde biraz detaylar olacak ve destek
    konusunda bi sure sonra sIkIntI yasabileceksiniz.
 4. VLAN uygulamanizi router destekli yapiyorsaniz, Linux'un bu anlamda
    sizlere sundugu alternatif cozumler nedir ben bilmiyorum. Ama
    router'da biliyorum.
 5. Linux'unuzun kernel'i core seviyesinde tutulursa daha guvenilir
    olacaktir. Aksi takdirde Linux'unuzu farkli mekanizmalarla guvenlik
    altinda tutmaniz gerekecek. Bu bir dezavantaj.
 6. Linux'un bir diger avantaji (Yalniz bu ayni makinede pek mumkun
    gozukmuyor ama teorik olarak yapilabilir :) ) Yani diyecegim;
    Linux'unuz hem router, hem firewall, hem proxy, hem dns, hem dhcp
    seklinde tek kutuda konfigure edilebilir. (=Harika)
 7. Enis arkadasimin belirttigi performans olcutleri onemli. Cunku
    makinenize takacaginiz 2 Giga Ram, Scsi diskler gibi opsiyonlar
    yuksek tutulsada, Linux cekirdeginin hizi ve session kontrolu
    etkili olacaktir. Yani, Slackware/Solaris/Windows'a ayni opsiyonlari
    koyun eminim ki Windows rezalet kalacaktir :)

Saygilarimla..