[router-cg] Re: [Fwd: Re: Metin uzerinde yeni gelisme..]

From: Serdar KÖYLÜ (serdarkoylu@fisek.com.tr)
Date: Sun 26 May 2002 - 00:43:33 EEST

Selamlar..

On Sat, 25 May 2002 17:01:33 +0300 (EEST)
<komur@gnu.gen.tr> wrote:

> Bilkent Universitesinde de Fore ATM kartlari var. Bunlari almak konusunda
> benim bir problemim yok. Ayrica Bizde FORE Switch var. Bunlari denemek
> icinde mekan bulunuyor. Vaktin oldugunda bize gelirsen bunlari test
> edebiliriz.
>
> Bunlarin disinda (senlikte Sancar diye bir arkadas ile tanismistim. Onda

Sancar Saran (Delifisek).. Koytur'den..

> QuickNet'in kartlari varmis) telefon kartlarini denemek icinde bilkent'in
> tlf santralini kullanabiliriz. Ikinci bir telefon santralide baska bir
> yerden bulmak mumkun olur. Yine senlikte Karelden bir arkadas vardi. Bu
> kisilerle irtibata gececek olan varmi?

Eger bir trunk uzerinden (E1-PBX) baglanti yapacaksak, bir E1 karti lazim. Eger santrale bir tur telefon gibi router'i baglayacaksak, QuickNet linejack gibi bir seylere ihtiyacimiz var.

G711/uLaw vs. yapan, 4 kanalli bir DSP VoicePump chip'i hacimli alimlarda 20 $. Bu 40 $'a 4 tane telefon hatti yapilabilir anlamina geliyor. Hemde RAW paket datayi yazip, telephony yaptirirsiniz demek oluyor. Bu ihtimal akilda tutulmali.

E1/G703, 2 MBitlik bir hat. ISDN-PRI olarak biliniyor. Bu hatla 30 tane telefonu simule edebiliyorsunuz. Bunu, RouterKiller'leri ureten cyclades gibi firmalar PC icinde uretiyor. Buyukce PBX santraller icin kullanilabilir.

Isin VoIP kismi en can alici nokta gibi. Ama hazir cozumler var. Bize kalan tuglalari birlestirmek. GnomeMeeting ve OpenH323'u bir inceleyin..

Router tarafinda tek sorun, 34MBit'lik arabirim. Bunu bulunca Diger tarafi cok kolay.

Saygi ve sevgiler..