[router-cg] [Fwd: Re: Metin uzerinde yeni gelisme..]

From: Enver ALTIN (ealtin@casdb.com)
Date: Fri 24 May 2002 - 11:27:41 EEST

On Thu, 2002-05-23 at 13:56, komur@gnu.gen.tr wrote:
> koyalim. Farkli dusunce oneri varsa yazarmisiniz..

Birkac duzeltme disinda gayet iyi (benim fikrimdir, duzelttiklerim
begenilmeyebilir :)

> -------------------
>
> Bilindigi gibi UlakNet yeni bir ag altyapisi yapilandirma surecinde

Bildigimiz kadari ile

> universitelerden bir takim yatirimlar yapmasini istiyor. Bu yatirimlar
> buyuklugune ye cografi yayilimina gore universite basina $80k ile $150k

buyuklugune ve

> arasinda degisen bedellerle ATM arabirimi olan yonlendirici(ler), ISDN
> arabirimli telefon santrallari ve bunlara baglanti saglayabilen
> yonlendirici aksesuarlari alinmasini gerektirmektedir.

gerektiriyor.

> Ankara Universitesi(Tahir ATM), Cumhuriyet Univ (Serdar Koylu) ve Bilkent

Tahir ATM kimdir hocam? :) Cumhuriyet Universitesi (uzun)

> Universitesinde edinilmis olan alternatif cozum deneyimlerini dikkate

Universitesi'nde ... deneyimlerimiz

> alarak UlankNet'in yeni kuracagi omurgada kullanilabilecek ag

alindiginda

> donanimlarina alternatif cok daha ucuz sistemler kurulabilecegini

kurulabilecegi

> biliyoruz. Ornegin Ankara Universitesindeki denemelerde Linux altinda

sonucuna variyoruz. ... Linux calistiran

> calisan bir PC kullanarak universitenin ATM baglantisi uzerinden baglanti

bir PC kullanilarak ... uzerinden Internet erisimi

> saglanmistir. Cumhuriyet Universitesinde de iki kampus arasinda mevcut klasik

Universitesi'nde

> telefon santrallari VoIP olanaklarindan yararlanabilen hale gene Linux

yararlanabilecek bicimde <b>yine</b> Linux isletim sistemi

> ve oldukca ucuz arabirim kartlari ile denenmis bulunmaktadir. Bilkent

duzenlenerek onemli maliyet dususu saglanmistir.

> Universitesinde de ana yonlendirici ve ates duvari olarak bir Linux

Universitesi'nde de - !! Bu Turkce kismi bir dusunelim. !!

> bilgisayari kullanilmakta, BGP ile cevre yonlendiricilerle iletisim

(sunucu) yada (sistem) kullanilmaktadir.

> basariyla saglanmaktadir.
>
> Bu deneyimler goz onune alinarak, LKD bunyesinde, yukardaki denemeleri

yukarida belirtilen

> Daha fazla bilgi icin router-cg@linux.org.tr adresiyle yazisabilirsiniz.

Liste closed-post olabilir, isterseniz bunu da acalim.
Elinize saglik.

--
Enver (a.k.a. skyblue) - A potent hallucinogene