Re: [Proje-cg] AB destekli projeler

From: Bora Güngören (bora@boragungoren.com)
Date: Thu 23 Feb 2006 - 15:26:17 EET

Merhaba,

Türkiye'nin içinde bulunduğu en büyük AB 6ÇP Ar-Ge projesi olan
OPEN_TC'nin sürecinde ilk aşamasından bu yana yer alma şansım oldu.
Proje partneri olarak bir çok şey öğrendik. Bunun dışında kabul almayan
(aceleye geldiğinen) bir diğer 6ÇP teklifimiz de oldu. Şu anda da bir
üçüncü 6ÇP teklifini (yabancı koordinatörlü konsorsiyumda) planlıyoruz.
Oralardan da öğrendiklerim oldu, oluyor.

Bunların ilki "zaten üzerinde çalışmadığınız konudaki projeye ancak yük
oluruz" ikincisi ise "proje teklifi hazırlamak için çağrıdan 3-4 ay önce
başlamak ve tam zamanlı çalışmak gerekli" diye özetlenebilecek kısa
şeyler. Dolayısı ile LKD'nin şu anda sahip olduğu gönüllü çalışan
profili ve bu kişilerin ayırabilecekleri emek ve zamanı göz önüne alınca
LKD'nin Linux ve özgür yazılım odaklı projelerin "uygulama" ve
"yaygınlaştırma" aşamalarında çok etkili olabileceğini ancak diğer
etkinliklerinde zayıf kalacağını görebiliyorum.

En azından 6ÇP odağında LKD'nin bir katkıda bulunabileceği bir proje
çağrısı olduğu zaman zaten ilgili yazışmayı yapacağım. Ancak bu
yazışmaların pozitif sonuç vermesi olasılığının %1-5'lerde olduğunu da
söylemeden geçemem. Çünkü daha önce AB projesi yapmamış bir STK, AB için
yeni kurulmuş 10 günlük bir bebek misali. İlk AB projesinde "partner"
olarak yer alındıktan sonrası nispeten kolay. Ama o zamana kadar
yapılacaklar zor iş.

İyi Çalışmalar.

Bora Güngören.