Re: [Proje-cg] Yeni uyelere merhaba

From: Ozer Tayiz (info@teknobilge.com)
Date: Tue 26 Jul 2005 - 13:51:10 EEST

(pardon, linkleri unutmuşum)

Merhaba,

LTSP kurmak genellikle çok zor değil. Eski bilgisayarlarda da, en
azından bir floppy veya hard disk olduğu için, aslında tam olarak "aptal
terminal" olup, disksiz olmaları, networkten boot etmeleri gerekmiyor.
Kendileri boot edip, uygulamaları LTSP sunucu üzerinde çalıştırabilirler.

Eğer en kolay LTSP nasıl kurarız derseniz, k12ltsp [1] en kolay seçenek.
K12ltsp Fedora temelli, bildiğiniz anaconda installer'a ltsp sunucu kur
vs seçenekleri de ilave edilmiş. Yok eğer, başka bir dağıtım kullanmak
istereniz, hemen her dağıtımla ltsp [2] kurulabilir. Belki Debian veya
Gentoo ile ltsp kurmak, ilerde sistem yönetimini kolaylaştırabilir...

Dediğim gibi, asıl mesele işin MEB kısmı. MEB'den birilerinin de (İl
müdürü gibi) bu faaliyetten haberi olması, onay vermesi gerekiyor.

Ve bizim de arka planda müfredat vs hazırlamamız gerekiyor, yaygın
uygulamanın gerçekleşebilmesi için...

Hatta KDEP projeleriyle bile konunun uzun vadede ciddi ilgisi var...

İyi çalışmalar,

Özer Tayiz.

[1] http://www.k12ltsp.org/

[2] http://www.ltsp.org/