[Linux] Re: /etc/named dosya haklari

From: Şeref Tufan Şen (tufan@itu.edu.tr)
Date: Fri 27 Sep 2002 - 10:18:55 EEST

Selam ,,,

On Fri, 27 Sep 2002 10:00:33 +0300
"Mehmet Ali GOKBAS" <ali@tamek.com.tr> wrote:

> kendi serverimde root olarak ayarladim. sakincalari warmi bilmiyorum ama
> root oldugu zaman daha güvenli olacaktir...

Sadece master zone içerecek bir DNS sunucusu için dosya ve dizin sahiplerini root olarak ayarlayabilirsiniz ama eğer slave zone kullanacaksanız bu durumda zone transferi sonucu oluşturulacak dosyaların atılacağı dizinin DNS sunucusunu çalıştıran kullanıcı(veya grup) tarafından yazılabilirir olması gerekir. Bu durumda dizin sahibi ve grubu root:root olarak ayarlanır ise DNS root olarak çalıştırılmalıdır. Bu da pek istenen bir şey değildir.

--
Şeref Tufan Şen
İTÜ-BİDB