[Linux] Re: /etc/named dosya haklari

From: Mehmet Ali GOKBAS (ali@tamek.com.tr)
Date: Fri 27 Sep 2002 - 10:00:33 EEST

kendi serverimde root olarak ayarladim. sakincalari warmi bilmiyorum ama
root oldugu zaman daha güvenli olacaktir...

ornegin son cikan openssl bug inda servere apache user olarak shell
erisimine ulasabiliyorsunuz. hemde zahmetsiz. hedef aldiginiz dosyalar
apachenin haklarindaysa üstünde istediginiz gibi oynayabiliyorsunuz... yine
ayni sey named icinde gecerli olabilir... eger buna benzer bi sekilde named
haklari ile servere ulasilabilirse üzerlerinde cok rahat degisiklikler
yapilabilir... bence root olarak ayarlamaniz daha guvenli olacaktir.