[Linux] Re: samba da group yonetimi

From: Doruk Fisek (dfisek@fisek.com.tr)
Date: Thu 26 Sep 2002 - 09:58:37 EEST

Merhaba,

Wed, 25 Sep 2002 15:15:28 +0300 tarihinde "Engin FIRTINA"
<efirtina@merkad.com> yazdi:

EF> samba da paylasimlari kullanicilar icin tek tek degilde gruplar yaratarak
EF> yonetmek istiyorum..
EF> samabanin userlari,, smbpasswd dosyasina yaziliyor.. peki grouplar nereye
EF> yaziliyor ve nerden ekleniyor ??
EF> su an bunu samba da degilde,, sistemde gruplar olusturarak yapabiliyorum..
EF> ancak o zamanda her samba kullanicisi icin sistemde de bir kullanici
EF> hesabi acmak zorunda kaliyorum..
EF> bunun pratik bir yolu var midir??
Samba'nin kendi passwd dosyasindan degil, sistem kullanicilarindan direk
dogrulama yapmasini saglayabilirsiniz.

smb.conf'ta encrypt password = yes secenegini kapatirsaniz ve password dosyasi
olarak /etc/passwd'yi gosterirseniz (ontanimlisi o olmali zaten), her sistem
kullanicisi otomatik olarak samba kullanicisi olacaktir.

yalniz istemcilerinizde ufak bir registry ayari yapmaniz gerekebilir.
gerekirse, hazir cift tiklama ile calistirilabilir dosyalar samba paketinde
doc dizininde bulunuyor her isletim sistemi icin.

                               Doruk

Ankara   : (0312) 3857026 - 4197811
Istanbul : (0216) 4284693 - 4284694