[Linux] Re: linux&freeBSD

From: Berk Demir (berk@linux.org.tr)
Date: Thu 12 Sep 2002 - 14:58:01 EEST

> Muhalefet yapmak icin degil bilgi olmasi acisindan uygun goruyorum.
> Windows'larin peremptive multitasking anlayislari bizim anlayisimizdan
> son derece farklidir. Bir kac kernel thread'ini Fiber diye birlestirip
> ...[kestim]...

Evet. Zannediyorsam bunu Ankara'da Linux Senligi'nde de konusmustuk.
Her ne kadar bu bizim anladigimiz anlamda bir preemptive multitasking
olmasa da, bir surecin tamamlanmasini beklemek zorunda olmadan
baska bir surece CPU zamanini aktaran her isletim sistemine
preemptive multitasking deniliyor literaturde.
Bu bir sureci ortasinda kesip, baska bir surece devam etme isine
preemption ismi verildigi icin boyle oluyor.

Windows'lar arkalarinda yatan "state of the art" (!) teknoloji
sebebi ile boyle kesintiler yaratabilir. Ama elden ne gelir ki ?
Oyunu kurallarina gore oynuyorlar en azindan isimlendirme
kisminda.

> -------------------
> PS: Berk kardesimizi milleti banlamak disinda faaliyetler icinde cevaplarla
> burada gormek cok guzel. Kernel, multitasking vs. konularinda derin
> tefekkurlerde bulunmus alim bir dostumuzdur. Elindeki diger bilgileride
> paylasmasi temennisiyle..

Hmm, buraya yorum yapmam lazim :)).
Bu listenin su anki yoneticisi benim ve bu onlemleri almakla, isleri
yapmakla yukumlu kisiyim.
Listenin "kotu cocugu" olmayi ben de tercih etmiyorum; ancak bu gorev
su anda *ben istemesem de* benim uzerimde.
Listelerin yonetimi konusu LKD Idari Kurulu'nun gundeminde.
Umuyorum ki baska bir arkadas yurutecek artik bu gorevi.

Sevgiler,

-bdd