[Linux] Re: Telefon Santrali

From: Koray Torun (aktorun@yahoo.com)
Date: Wed 11 Sep 2002 - 23:55:23 EEST

Selam;

Bahsettiginiz sistemlerin genel ismi IVR yani Interactive Voice
Response. Bankalar, GSM operatorleri ve bazi firmalarin musteri
hizmetleri departmanlarinda kullanilirlar genel olarak. Kisaca; ilgili
numarayi arayinca IVR size onceden kaydedilmis olan hosgeldin besgittin
mesaji ve sonra yapilabilecek islemlerin menusunu okuyor. Sizde
telefonunuzdaki tuslara basarak ilgili menulerde dallanarak yapmak
istediginiz islemi gerceklestiriyorsunuz. Dolayisiyla yazilacak program
kullanicinin basacagi tuslari analiz edip, kullaniciya onceden
kaydedilmis ilgili anonslari dinletebilmelidir. Ornek olarak GSM
operatorlerinin kontur yukleme servisleri veya bankalarin hesap no veya
kart noya gore islem yapan servisleri verilebilir.

Bildigim kadariyla GSM operatorleri bu is icin Compaq Alpha Server +
Digital Tru64 Unix + Intel Dialogic Kartlar (Anons okuma, tus analizi
icin) dan olusan sistemler kullaniyorlardi. Voicetek diye israil
orjinli bi application da vardi bu sistemler icin yazilmis. Fakat
application olayi gunden gune gelisiyor, degisebiliyor. Bankalarin ne
tur sistemler kullandigi hakkinda bir fikrim yok.

Fakat bu bahsettigim sistemler profesyonel sistemlerdir, direk GSM
santralleriyle ISUP sinyallesmesi kullanarak anlasirlar ve ayni anda
ornegin bir IVR icin 240 kullaniciya kadar destek verebilirler.

Umarim anlattiklarim size yardimci olmustur. Arastirmaniza intel
dialogic boardlarla basliyabilirsiniz.

Kolay gelsin :))

Koray T.