[Linux] Re: File Sistem Degistirme

From: Serdar Koylu (serdarkoylu@fisek.com.tr)
Date: Wed 11 Sep 2002 - 15:55:18 EEST

Selamlar..

Farkli sistemlerde, SlackWare, SuSE, RedHat gibi, xfs/reiserfs/ext2/ext3 gibi sistemleri bir hayli test ettim. Sonucta en hizlisi ext2. Test icin ozel bir dosa yapilandirasi filan yapmadim. Tipik olarak evinizdeki veya isyerindeki bir serverde neler bulunabilirse o sekilde.

Su sekilde bir yapi belirtebilirim. 4-5 GB kadar MySQL kaydi, 30 Byte'dan 20K ya uzanan aralikta row-length'e sahip cesitli tablolar, indexler vs., Ayni buyuklukte PGSQL kayitlari. MySQL hakikaten hizliymis ve soylendigi gibi curuk filanda degil. Ama istemci yuku cok artinca sisebiliyor, yavasliyor filan. Gecelim, asil konuya gelelim. Bir ton (20 GB kadar) MP3, bir suru Windows makinenin yedegi ki boy pos olarak tamamen random buyuklukte dosyalardan olusuyor. Sonra bunlari bir yerden bir yere kopyala, ac, kapa, file server olarak kullan, Apache ile indir vs. bir suru testi 18 makine ile saldirarak gerceklestirdim. Harddisk olarak 2*40 GB IDE SoftRAID kullandim. Bence bu gercek gunluk yasamin getirecegi dosya dagilimini en iyi yansitan bileske oldu. Sonucta ReiserFS kesinti olmasini bile beklemeden cokup gitti bir kac kez. Hele bu isi yaparken kesinti olmasina tahammulu hic yok. Testi yapan programciklarin verilerine bakinca kucuk ve cok dosya varsa, bu dosyalari alip bir butun olarak okuyup kullaniyorsaniz,
 lseek yogun degilse (tipik bir mail veya webserverin davranisi bu sekilde) read ahead orani duzgun ise ReiserFS son derece hizli. Fakat lseek yuku arttikca, XFS one gecmeye basliyor. Yani, readdir yapisi ile degilde, open(fhnd).. lseek(fhnd, offset, SEEK_SET).. read(..) gibi islemlere baslarsaniz XFS ile ext2 son derece one cikiyor. Ext3 ise arada bir yerlerde. Bilgilerin kaliciligi, yani journal veya fsck ile kurtarilabilmesi yonunden en basarili olan ext3. XFS Journalden olmasada fsck ile kurtarmada son derece basarili. ReiserFS ise performans yonunden bir getiride bulunmuyor bu durumda. Diger yandan XFS diskin tam P'sinde keskin bir dusus gosteriyor. Bu da garip.

Bir proxy server veya mail server icin, iyi backup sistemlerinizde varsa ReiserFS son derece hizli bir secim olacaktir. Fakat, biraz demode oldugu dusunulen ext2/ext3 standart pek cok sistemde gercekten yeterince hizli. Cogu durumda da en hizlisi. XFS'i bilhassa veri tabani sistemleri icin tercih etmenizi salik veririm.

ReiserFS gerek bu test icin ugrasirken, gerekse diger tecrubelerimde cok canimi yakti. Dahasi cogu zaman bir ASSERT alip kalabiliyordum ortada. Sanirim kod Biraz experimental. Fakat, Reiser4 bu aylarda cikti cikacak. Bunun stabilite acisindan daha iyi oldugu vurgulaniyordu.

Bu arada, reiserfs kullanip bir suru kesilmeye cakilmaya karsin verilerini kaybetmeyen buyuk bir cogunlukta var. Bunu akilda tutmak lazim. Reiser denemeye degebilecek kadar stabilite sunuyor, ilaveten iyi performans veriyor. Bilhassa zaten her zaman gerekli olan yedekleme icin bonkor olursaniz, RAM yonunden yeterli bir sisteme sahipseniz, bence makul bir secim olacaktir, ama iyi bir secimdir demekte zorlanirim.

Saygi ve sevgiler..

 11 Sep 2002 16:09 EEST tarihinde yazmışsınız: